موساد: هشت یهودی ایرانی گمشده در سال‌های ۹۰ میلادی کشته شده‌اند

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد موساد، سازمان اطلاعات این کشور، به این نتیجه رسیده است که هشت ایرانی که در سال‌های ۹۰ میلادی قصد ترک ایران را داشتند، کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ اسفندماه (۲۰ مارس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «منابع امنیتی، اطلاعاتی از یک منبع موثق را به دست آورده‌اند که بر اساس آن‌ها یهودیانی که تلاش کرده بودند از ایران بگریزند، دستگیر و کشته شده‌اند.»

این بیانیه جزئیاتی از شرایط قتل یهودیان یادشده و عاملان آن ارائه نکرده است.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل «مراتب همدردی» بنیامین نتانیاهو را با خانواده قربانیان اعلام کرده است.

بر اساس این بیانیه در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۷، در مجموع ۱۱ یهودی ایرانی هنگام فرار از ایران ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از خروج آنان به دست نیامده است.

تحقیقات موساد در مورد سه یهودی دیگر ادامه دارد که در سال ۱۹۹۷ ناپدید شدند.

تهران در حال حاضر بر سر برنامه هسته‌ای خود، با کشورهای گروه ۱+۵ ( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره و توافق نهایی است تا صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود را تضمین کند.

اسرائیل اعلام کرده که از مضمون این مذاکرات نگران است و بارها گفته است که گزینه نظامی برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران را نادیده نمی‌گیرد.

اسرائیل و کشورهای غربی از این نگرانند که ایران زیر پوشش “برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای” خود در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش کند، موضوعی که ایران بارها آن را رد کرده است.