تکذیب سخنان محمدجواد لاریجانی از سوی نماینده زندانیان اهل‌سنت

ارسال کننده خبر : خانم مرجان تابع بردبار
تاریخ: چهارشنبه ,۹ بهمن ۱۳۹۲
timthumb (1)

خبرگزاری هرانا – نماینده زندانیان اهل سنت رجایی شهر، قزل‌حصار و اوین طی نامه‌ای می‌گوید: «صرف نظر از ادبیات ایشان در انتقاد کردن، به عنوان یک فرد دلسوز وحقیقت جو و نماینده این زندانیان به عرض می‌رسانم که این چهار نفر که آقای لاریجانی به عنوان تروریست یاد کرده اند_ حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید و جهانگیر دهقانی نام دارند که قبلا خودشان با جهات مختلف_ و خصوصا پخش کردن فیلم و دادن نامه‌های مختلف_ مصاحبه کرده‌اند و صدای خود را رسانده‌اند و اکنون ارتباطشان قطع شده است که این ادعاهایی که آقای لاریجانی در خصوص این چهار جوان بیگناه اهل سنت مطرح کرده‌اند مستند به چه دلایل و شواهدی است که ارزش قضایی داشته باشد. اگر قصد ایشان تضلیل و منحرف کردن جوامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشر و افکار عمومی جهت سرپوش گذاشتن بر اعدامهای بی‌رویه و بی‌دلیل نیست چرا ایشان اسامی این چهار نفر را همراه آن جرمهایی که انجام داده‌اند اعلام نکرده است؟»

متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

نامه ایی از طرف نماینده زندانیان اهل سنت ایران به تمامی جوامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشر بعنوان روشنگری در خصوص اظهارات محمد جواد لاریجانی

در روزنامه ایران شماره ۵۵۶۹ سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ستون چپ صفحه ۳ متن کامل روزنامه فوق الذکربه شرح زیر می‌باشد: خبر دیگر اینکه «محمد جواد لاریجانی» رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با شیوه‌ای عجیب به گزارش «احمد شهید» نماینده کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران وی را «احمق شریر» خطاب کرده و گفته: در گزارش او گفته شده که چهار نفر در ایران قرار است اعدام شوند و در طی این گزارش چهار هزار نامه برای ما آمد که این چهار نفر را اعدام نکنید اما این چهار نفر چه کسانی بودند؟ یکی از آن‌ها جلوی نانوایی دو نفر را ترور کرد، یک نفر دیگر خانه‌ای را منفجر کرد، نفر سوم با اسلحه به کسی حمله کرده بود و نفر چهارم در خانه‌ای مملو از آر پی جی و بمب دستگیر شده بود.

لاریجانی خاطر نشان کرده: امروز کسانی تحت عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح می‌شوند که الوده به تحرکات تروریستی هستند و اسم خود را مدافعان حقوق بشر گذاشته‌اند.

اینک بعد از ادای احترام و عرض سلام حضور شما که ندای مظلومیت اهل سنت عموما و آن ۴ نفر را خصوصا شنیده‌اید و طی نامه‌هایی از مقامات ایرانی درخواست کردید که از اعدام این ۴ نفر جلو گیری بعمل آورید من بعنوان نماینده از طرف آنچهار نفر و خانواده‌هایشان و تمامی اهل سنت طبق آموزه‌های قرآن کریم و سنت مکرم رسول اسلام صلی الله علیه واله و سلم که می‌فرمایند: جواب نیکی جز نیکی نیست. سوره الرحمن _ و کسی که از مردم قدر دانی نکند از خداوند قدر دانی نکرده است. حدیث صحیح_ از شما و تمام کسانی که قدمی را در این راستا برداشته‌اید تشکر و قدر دانی می‌کنم و جهت روشنگری به نسبت اظهارات اقای لاریجانی به عرض می‌رسانم:

صرف نظر از ادبیات ایشان در انتقاد کردن، به عنوان یک فرد دلسوز وحقیقت جو و نماینده این زندانیان به عرض می‌رسانم که این چهار نفر که آقای لاریجانی به عنوان تروریست یاد کرده اند_ حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید و جهانگیر دهقانی نام دارند که قبلا خودشان با جهات مختلف_ و خصوصا پخش کردن فیلم و دادن نامه‌های مختلف_ مصاحبه کرده‌اند و صدای خود را رسانده‌اند و اکنون ارتباطشان قطع شده است که این ادعاهایی که آقای لاریجانی در خصوص این چهار جوان بیگناه اهل سنت مطرح کرده‌اند مستند به چه دلایل و شواهدی است که ارزش قضایی داشته باشد. اگر قصد ایشان تضلیل و منحرف کردن جوامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشر و افکار عمومی جهت سرپوش گذاشتن بر اعدامهای بی‌رویه و بی‌دلیل نیست چرا ایشان اسامی این چهار نفر را همراه آن جرمهایی که انجام داده‌اند اعلام نکرده است؟

آیا واقعا ان دو نفر مظلومی که بدست نفر اول در جلو نانوایی ترور شده‌اند چه کسانی بوده‌اند و اسامی آن‌ها چیست؟ و آن نفر که خانه‌ای را منفجر کرده است کدام یک از این چهار نفر بوده است و آن خانه در کجا بوده است و مالکان آن خانه چه کسانی هستند که هیچکس آن‌ها را نمی‌شناسد؟ آن نفر سومی که با اسلحه به او حمله شده چه کسی، اهل کجا، و چه نام دارد؟ و آن نفر چهارمی که در یک خانه مملو از آر پی جی دستگیر شده چه نام دارد و آن خانه در کجا واقع شده و متعلق به کیست؟ اگر واقعا این جرایم را مرتکب شده‌اند چرا در یک دادگاه علنی محاکمه نگردیده‌اند و چرا از اظهارات آن‌ها فیلم برداری نکرده‌اند و آن را به سمع ملت شریف ایران نرسانده‌اند و ده‌ها چراهای دیگر…. لذا من از تمامی جهت‌هایی که از حقوق پایمال شده این چهار جوان و صد‌ها جوان دیگر در انحاء مختلف ایران که به اتهامهای واهی و بی‌اساس در زندانهای قهر و ظلم حکومت ایران مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند و احکام اعدام و حبسهای سنگین برای آن‌ها صادر می‌شود تقاضامندم از این توجیهات بی‌اساس و طایفه گرایانه مقامات ایرانی از دفاعیات خود دست نکشند و در خصوص این اکاذیب و اراجیف از آن‌ها دلایل و شواهد بخواهند.

در ضمن اعتصاب ۷۵ روزه این چهار نفر به خاطر این بوده که از مقامات قضایی درخواست کرده‌اند که دادگاه آن‌ها علنی برگزار گردد اما آن‌ها به دلیل واهی و غیر مستند بودن اتهامات وارده به آن‌ها از پذیرفتن این خواست که حق قانونی آن‌ها می‌باشد سرباز زده‌اند.

در خاتمه من جسورانه به عرض می‌رسانم که تمامی ادعاهای آقای لاریجانی در مورد این چهار نفر کذب محض بوده و از شما تقاضا می‌کنم که در این مورد تحقیقات لازم را به عمل اورید.

با تشکر نماینده زندانیان اهل سنت رجایی شهر، قزلحصار و اوین

نام نماینده نزد خبرگزاری هرانا محفوظ است

۱۳۹۲/۱۱/۹
منبع خبر :
https://hra-news.org/fa/letters/%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D9%86