سخت‌گیری به دو تن از زندانیان اهل‌سنت در قزل‌حصار

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار   marjan  tabe bordbar

خبرگزاری هرانا – سیدهادی حسینی و صدیق محمدی که همچنان در زندان قزل‌حصار باقی مانده‌اند با سختگیری‌های مسئولین امور روبرو شده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتقال حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی به زندان رجایی شهر کرج در پی ۷۵ روز اعتصاب غذا، دوتن از زندانیان بنام صدیق محمدی و سیدهادی حسینی همچنان در زندان قزل‌حصار باقی مانده و سخت گیری‌ها نسبت به وضعیت ایشان بیشتر شده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «صدیق محمدی و هادی حسینی پس از بازگشت چهار اهل سنت اعتصابی مورد اهانت قرار گرفته و برخی از امکانات که از پیش در اختیارشان بود نیز محدود شده است. مسئولین حتی اتاقی که برای اهل سنت در نظر گرفته بودند از ایشان پس گرفته و جیره غذاییشان را کاهش داده‌اند.»

این دو زندانی اهل‌سنت در خرداد ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در اقدامی غیر معمول پرونده ایشان از سنندج به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال و در این شعبه حکم اعدام برایشان صادر شد.

حکم صادره به گفته وکلای تسخیری ایشان در دیوان عالی کشور نقض خورده و قرار است مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

این دو زندانی اهل سنت از اختلالات شدید روانی رنج می‌برند و گفته می‌شود دلیل نقض حکم ایشان در دیوان نیز همین بوده است.

اتهامی که این دو زندانی بخاطر آن به اعدام محکوم شده‌اند هواداری از گروههای سلفی عنوان شده، اما از اتهامات دقیق و مستندات دادگاه برای محکومیت ایشان اطلاع دقیقی دردست نیست.

این دو زندانی همچنین از حق داشتن وکیل تعینی محروم بوده‌اند.