کلیسای دیگری به روی مسیحیان فارسی زبان بسته شد

timthumb.php

ارسال خبر توسط فاطمه تابع بردبار    fatemeh tabe bordbar

خبرگزاری هرانا –  کلیسای پطرس مقدس در تهران ممنوعیت حضور مسیحیان فارسی زبان را در این کلیسا اعلام کرد.

به گزارش «محبت نیوز» در ادامه فشارها بر کلیساهای کشور و تعطیل کردن کلیساهایی که عمدتن مسیحیان فارسی زبان در آن حضور دارند، کلیسای ساختمانی و رسمی پطرس مقدس در تهران درهای خود را به روی ایمانداران و نوکیشان مسیحی فارسی زبان بست .

بر اساس این گزارش در آستانه کریسمس سالروز تولد عیسای مسیح ، روز یکشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۲ «سرگیس بنیامین» کشیش کلیسای پطرس در تهران، از اعضای این کلیسا که عمومن از مسیحیان فارسی زبان می باشند خواسته است که دیگر به این کلیسا مراجعه نکنند. این در حالیست که برخی از اعضا این کلیسا بیش از ۲۰ سال است که در این کلیسا عضویت داشته و در مراسم های هفتگی کلیسا شرکت می کنند.

یک هفته پس از آن که «کشیش بنیامین» از مسیحیان فارسی زبان خواست تا از حضور در کلیسا خودداری کنند از روز ۲۴ آذرماه سالجاری با نزدیک شدن به ایام کریسمس به طور رسمی نگهبان جلوی درب ورودی کلیسا از ورود اعضای فارسی زبان جلوگیری کرد. این ممنوعیت، معلمین کانون شادی ، خادمین و مشایخ کلیسا که از افراد با سابقه هستند را نیز شامل می گردد و حتی به آنان ابلاغ شده که برای پیگیری امورات شخصی هم به این کلیسا مراجعه نکنند !

هم‌چنین شنیده ها حاکی از آن دارد که کشیش سرگیس بنیامین اعلام کرده که از این پس این کلیسا به زبان غیر از زبان فارسی موعظه و مراسم هفتگی در آنجا برگزار خواهد شد. مدتهاست که کلیساها در ایران تحت فشار نهادهای امنیتی بویژه اطلاعات سپاه قرار گرفته اند تا از برگزاری جلسات به زبان فارسی خودداری کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این اعضا و ایمان‌داران کلیسا در پی فشار و تهدیدات مسئولان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کارت ملی و مشخصات خود را به این ارگان داده بودند و گویا وزارت اطلاعات بر این باور بوده که این تصمیم به نوعی بازدارنده خواهد بود و ترس از شناسایی مانع حضور فارسی زبانان در کلیسا می‌شود.

گفتنی است به جز چند خانوار مسیحی آشوری و یا ارمنی، بیشترین اعضای کلیسای پطرس مقدس در تهران را مسیحیان فارسی زبان تشکیل می دهند و در صورت عدم حضور آنان در واقع این کلیسا رو به تعطیلی خواهد رفت.

به اعتقاد تحلیلگران پشت پرده این قضایا «یوناتن بت کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی رژیم قرار دارد. سوابق وی نشان داده که همکاری تنگاتنگی به ویژه در سالهای اخیر با وزارت اطلاعات داشته و در نتیجه همین همکاری‌ها توانسته از قدرت و نفوذ خود استفاده کرده و بسیاری از کشیشان آشوری و ارمنی را با تهدید متقاعد سازد که تا از ورود نوکیشان و مسیحیان فارسی زبان به کلیساها جلوگیری کنند.

از سال ۲۰۱۱ اعمال فشار و محدودیت بر کلیساهای رسمی به شکل جدی‌تری آغاز و تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشته است.