عدم رسیدگی پزشکی به یکی از زندانیان عقیدتی زندان رجایی شهر

ارسال خبر توسط  مهدی سرحدی    mehdi sarhadi

خبرگزاری هرانا – عبدالرحمن سنگانی زندانی معلول اهل سنت که به اعدام محکوم شده است از امکانات درمانی در زندان رجایی شهر محروم است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالرحمن سنگانی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۸ پس از احضار به دادگاه انقلاب تهران بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل شد، وی پس از ۱۸ ماه نگهداری در سلول انفرادی به زندان رجایی شهر کرج منتقل و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شد.

نامبرده که از قسمت چپ بدن خود بدلیل تصادف رانندگی معلول می‌باشد هم اکنون در زندان رجایی شهر از امکانات بهداشتی و درمانی مناسب محروم بوده و در شرایط سختی بسر می‌برد.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «عبدالرحمن سنگانی متولد سال ۱۳۵۷شهرستان تایباد از توابع مشهد است. تاریخ اولین دستگیری وی ۵ ماه ۱۳۸۳ درشهرتایباد بود. وی در منزل شخصی خود توسط نیروهای وزارت اطلاعات به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت وبه زندان اوین در تهران منتقل شد و بعد از پنج ماه با وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد گردید. اما فشارسیستماتیک اطلاعات بعد از آزادی ادامه داشت وهرچند وقت یکبار احضار می‌شد وتهدید می‌گردید.”

وی در خصوص نحوه بازداشت اخیر عبدالرحمن گفت: “پس از سال‌ها که عبدالرحمن به این صورت زندگی کرد، سرانجام درپی ناآرامی‌های شهر چابهار وی درتاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۸ در یک درخواست دروغی توسط دادگاه انقلاب تهران برای گرفتن نامه آزادی فراخوانده شد اما به محض حضور دردادگاه توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد وتحت شکنجه جسمی وروحی قرارگرفت وبه سلولهای انفرادی بند۲۴۰ زندان اوین منتقل شد وپس از ۱۸ ماه بی‌خبری خانواده‌ها سرانجام به رجایی شهر منتقل و محکوم به اعدام گردید.”