ادامه فشار و سلول انفرادی برای شش زندانی محکوم به اعدام اهل سنت

ارسال خبر توسط  محمد رضا فرشادفر   Mohammadreza Farshadfard

خبرگزاری هرانا – کاوه (خالد) ویسی و مختار رحیمی طی تماس تلفنی با بستگانشان از شرایط سخت سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات گفتند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی که با محکومیت اعدام روبرو هستند، از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

طی روز گذشته این دو زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت که به اعدام محکوم شده‌اند موفق به تماس با خانواده خود شده و از شرایط سخت سلول‌های انفرادی در زندان اوین گفته‌اند.

یکی از نزدیکان ایشان به گزارشگر هرانا گفت: “کاوه ویسی به همراه مختار رحیمی از بند ۲۴۰ زندان اوین تماس گرفتند. ایشان در قسمتی که جزئی از بند ۲۰۹ اوین محسوب می‌شود نگهداری می‌شوند. کاوه ویسی خبر داد که تحت فشار سیستماتیک قرار دارد و از حمام و هواخوری در سلول انفرادی بکلی محروم است. وی گفت از حال باقی زندانیان اهل سنت خبری ندارد.”

این منبع در ادامه خاطر نشان کرد: “وسایل شخصی کاوه ویسی و مختار رحیمی را از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر به اوین منتقل کرده‌اند و این موضوع باعث نگرانی هرچه بیشتر دوستان و خانواده این دو روحانی اهل سنت نسبت به اجرای حکم اعدام ایشان شده. مسئولین زندان رجایی شهر هنگامی که وسایل شخصی و کتب کاوه و مختار را جمع آوری می‌کردند به همبندیان ایشان گفتند که این دو در بند ۸ زندان اوین نگهداری می‌شوند. در حالی که طی تماس تلفنی کاوه و مختار معلوم شد در سلول انفرادی بسر می‌برند و وسایلشان نیز به ایشان تحویل نشده است.”

گفتنی است، از سرنوشت کاوه شریفی، بهروز شاه‌نظری، طالب ملکی و شهرام احمدی اطلاع دقیقی در دست نیست. این چهار زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت نیز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شده‌اند و در تاریخ چهارشنبه ۱۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به مکان نا‌معلومی منتقل شدند.

طی تماسی کوتاهی که شهرام احمدی با خانواده خود داشت وی نیز اعلام کرده بود که در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات در زندان اوین و در شرایط بسیار سختی نگهداری می‌شود.

شهرام احمدی طی آخرین تماس خود از شکنجه‌های روانی و محرومیتهای فراوان در سلول انفرادی سخن گفته بود.