بی خبری از وضعیت فرزاد نیک خواه وبلاگ نویس جوان و امید ناصری از شهروندان زرتشتی

فرزاد نیکخواه 001بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” در حالیکه پس از یورش هفته گذشته به منزل آقای فرزاد نیکخواه، اطلاع درستی از وضعیت نامبرده نیست؛ پلیس فتا با صدور بیانیه ای بازداشت وی را تکذیب می کند.

پلیس فتا طی بیانیه ای بازداشت  آقای فرزاد نیک خواه، نویسنده وبلاگ “دیده بانی خانه پدری” را تکذیب کرد.

در روزهای گذشته و در پی انتشار یورش ماموران امنیتی به منزل این وبلاگ نویس جوان، پلیس فتا طی بیانیه ای سراسیمه وار می نویسد:  “خبر دستگیری یکی از وبلاگ‌نویسان به نام ” فرزاد نیک‌خواه ” توسط پلیس فتا ساخته و پرداخته اذهان مسمومی است که در پی غرض‌ورزی و ایجاد ابهام در خدمت‌گذاری فرزندان ملت است.”

این در حالیست که در گزارش این کمپین خبری از بازداشت آقای نیکخواه اعلام نشده بود و تنها یورش ماموران امنیتی و بی خبری از وضعیت این وبلاگ نویس تاکید شده بود.

همچنین اطلاعیه پلیس فتا که با عنوان ” اقدام نیروهای امنیتی برای بازداشت یکی دیگر از وبلاگ‌نویسان”، شروع میشود، خود بر نگرانی ها از تعداد وبلاگ نویسان در بازداشت می افزاید؛ و ذکر احتمال سو استفاده از آرم ناجادر این بیانیه نیز موجب شبهه در خصوص نیروهای سواستفاده گر از آرم ناجا و سرنوشت سو استفاده شدگان میباشد.

گفتنی است هنوز از وضعیت آقای فرزاد نیکخواه و بازداشت احتمالی این وبلاگ نویس جوان توسط پلیس فتا و یا نیروهای موازی، تا این لحظه اطلاعی در دست نیست.

بیانیه پلیس فتا زمانی بر نگرانی در خصوص وضعیت این وبلاگ نویس می افزاید که در گذشته انکار بازداشت دیگر وبلاگ نویس ایرانی، ستار بهشتی، با خبر کشته شدن وی در روزهای بعد همراه شد.

سعید زینالی نیز از فعالین دانشجویی است که از زمان بازداشتش در حادثه کوی دانشگاه در سال 78 تا به امروز؛ خبری از وی در دست نیست و پلیس فتا و مسوولان زندان در طی سالیان اخیر به طور کلی نام وی را ناآشنا عنوان کرده و زندانی بودن احتمالی وی را منکر شده اند.

در همین رابطه تارنمای “سودویند” نیز خبر از یورش ماموران امنیتی به منزل آقای “امید ناصری”، شهروند زرتشتی در مشهد می دهد.

به گزارش “سودویند”، ماموران امنیتی در غیاب آقای ناصری اقدام به تفتیش منزل و ضبط کامپیوتر و وسائل شخصی وی کرده اند.

آقای ناصری اما طبق اطلاع تا این لحظه بازداشت نشده و خانواده وی در روزهای اخیر بارها توسط وزارت اطلاعات احضار شده اند.