بلاتکلیفی سه ساله دو زندانی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج

ارسال خبر توسط  مهدی سرحدی    mehdi sarhadi

خبرگزاری هرانا – فرزاد هنرجو و فرشید ناصری با وجود گذشت ۳ سال از بازداشت همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می‌شوند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزاد هنرجو، شهروند اهل سنت مریوان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ در سنندج بازداشت شد.

وی که هم اکنون ۲۲ سال سن دارد مدت ۲۰ ماه را در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات سنندج سپری کرد و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل و تا کنون بصورت بلاتکلیف و بدون تعیین شعبه رسیدگی کننده به اتهاماتش در بند ۱۰ این زندان بسر می‌برد.

یکی از بستگان وی به گزارشگر هرانا گفت: “فرزاد را درسنندج بازداشت کردند و جرمش نشر کتاب اهل سنت بوده است. اکنون سه سال و نیم از زمان بازداشتش می‌گذرد و اگر به دادگاه برود باید تبرئه شود. ولی مسئولین وی را بصورت بلاتکلیف در زندان نگهداشته‌اند تا اینگونه تنبیهش کنند.”

فرشید ناصری شهروند اهل سنت سنندج که در آبان ماه ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، مدت سیزده ماه را در انفرادی‌های اداره اطلاعات سنندج سپری کرد و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی که ۲۶ سال سن دارد اکنون مدت سه سال است که در زندان بدون تعیین شعبه رسیدگی به اتهاماتش نگهداری می‌شود و بستگانش می‌گویند که وی مرتکب هیچ‌گونه جرمی نشده است.