گزارش نقض حقوق اقوام و ملل ایرانیی در مهر ماه سال 1392

vvmir-kolnاین گزارش در محدوده ماده 2-12 اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده و بیانگر موارد نقض آزادی اقوام ایرانی است و از انجاییه اییه بر اخبار واطلاعات منتشره در رسانه ها آزاد و مطبوعات دولتی است واز طرفی نیز دسترسی به موارد نقض حقوق اقوام در ایران بدلیل سانسور گسترده دولتی میسر نمیباشد لذا ایی ناچیز از موارد نقض حقوق اقوام در ایران میباشد

 1.به گزارش دريافتی، بيش از 300 زندانیی برند اين زندانيان در شرايط غيرانسانی به طور روزانه مورد تحقير قرار می گيرند و دائما در وحشت اجرای.

یدیا: طی نیمە نخست سال جاری، یییت سیاسی، فرهنگی و مذهبی از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران بازداشت شدەاند.

یدیا: یی سیاسی“والی درودی”ی محروم میباشد. به گزارش خبرگزاری هرانا، این زندانی سیاسییشتر در نیروی دریایی رژیم ایران بوده است،

یدیا: یی “دزلی” از توابع شهرستان سروآباد، از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات رژیم ایران بازداشت گردید.

5.خبرگزاری هرانا – سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان اییم وحدت) جهت اجرایییری به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به زندان تبریز منتقل شد.

ی و هفت دانش‌آموز دختر و پسر در استان ایلام سال تحصیلی جدید را در “مدارس چادری”.

ییرو آیین یاریی مسئولین زندان مورد بی‌حرمتی قرار گرفت

ی از فعالان سیاسیی مهاباد، جهت سپرییافتند به گزارش آژانس خبررسانیی روزهای اخیر ییاسی به نام ناصر بهجتی، جهت سپری١٨ی مهاباد منتقل شد.

ی ییت در شهرستان دیواندره به طور چشمگیری افزایش یافته است.

ییه‌ی مدییلی جدی.

یی گورهای دسته‌جمعی پناهندگان افغانیی و ایرانی در نقطه‌ی مرزی اییه از سوی دیوان عالی ایران تأیید شد.

“آزاد اطمانی” ٣٢ ساله، فرزند افروز، اهل روستای دشوان، از توابع شهرستان سلماس در تیرماه سال ١٣٩٢ از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهر بازداشت شده بود، به اتهام “معاونت در تردد اتباع خارجی در مرزهای اییه”ید.

یدیی پیرانشهر، پس از تعقیب و گریز از سوی نیروهای هنگ مرزی بازداشت شدند و ٣٠ راس از دام‌های همراه آنان از سوی این نیروها ضبط شدند نیروهای هنگ‌ مرزی پیرانشهر به ظن انتقال این دام‌ها به بیرون از مرزها هر دو را بازداشت و احشام همراه آنان را ضبط می.

14.به گزارش وب‌ساییدیا و با استناد به آمار ثبت‌شده در این وب‌سایت، نیروهای نظامی رژیم ایران در مناطق مرزیی ارتباطی ایران، طی شش ماه نخست سال ١٣٩٢ە و زخمی‌شدن ٨٩ەاند.

ی ییاسی دیگر ، اسامی فعالییدند.

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،عدنان رشیدی زندانی سیاسییل وخامت حال جسمانی بار دیگر از زندان به بیمارستان منتقل شد.

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲ – ماموستا فیض الله حسین پناهی ، از فعالان فرهنگی و مذهبی اهل سنت توسط اداره اطلاعات قروه از زادگاه خود ( روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان) به زور اخراج شد.

 18.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۲ شب چهارشنبه ۳ مهر ماه ۸ زندانیییل می‌دادند در محوطه زندان ارومیه اعدام شدند.

19.خبرگزاری هرانا – شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان‌شرقی۶ ماه زندان آرش محمدی، فعال دانشجوییی تبریزرا تایی.

20.خبرگزاری هرانا – علی خیرجو فعال مدنی آذربایجان به ۵ سال حبس تعزیری در تبعیین ۲ سال ممنوعیت از اقامت در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبی.

21.خبرگزاری هرانا –یادی از خودسوزی سه تن از پیروان یارسان (اهل حق) در اعتراض به تراشیدن اجباری سبیل‌ یییشانشان نمیین موضوع در زندان‌های ایران بودیم.

22.به گزارش وب‌ساییدیا، شماری از مسئولین رژیم ایران، در ادارات شهر مریوان (دادگاه، شهرداری و اداره‌ی اطلاعات) دست به یییافت رشوه، زمین را برای مردم ثبت میی.

23.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غازی عباسی فرزند احمد، زندانی سیاسییل نامعلومی به بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید این زندانی سیاسی به همراه سه تن دیگر از شهروندان عرب اهل شهرستان شادگان (فلاحیه) در مورخه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۱ ز سوی.

یری برای 4 تن از فعالین مدنی شهرستان سراب در شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی با قضاوت آقایان ایمانی، علیزاده و جدیدی با صدور دادنامه ای به شماره 9209974122600664 عینا تأیید گردید.

25.فعال مدنی جوان آذربایجانییی شهرستان سراب آزاد شدوسپس به دستور دادستان سراب جهت تحقییلی در اختیار اداره ی اطلاعات تبریز قرارگرفت .

ی٤٠ ساله‌ی سقزی به دلایل نامعلومیی.

٢١٠ هزار نفری سقز تنها در یی از مدارس ویژه‌ی فرزندان ایثارگران و جانبازان سپاه، رشته‌ی ریاضی فیزییس می شود به گزارش رسیده به آژانس خبررسانییر دبیرستان “پروین اعتصامی” شهر سقز چند روز قبل به دانش آموزان دختر شاغل به تحصییگر در این دبیرستان رشته‌ی ریاضی فیزییس نمی‌شود.

28.برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانیی سپاه جوانرود تعدادییت و آزار قرار داد و یی از آنان را راهی بی.

29.فعالان در تبعید: هفته گذشته آقای سهند علی محمدی از پیروان یی ارومیه اعدام شد.

30.كريم دحيمي فعال حقوق بشر ١-بنا به گزارش هاي فعالان حقوق بشر از اهواز، روز جمعه ٢٧-٩-٢٠١٣ يكي از زندانيان محكوم به اعدام اهل شادگان( فلاحيه) – غازي عباسي به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد.

31.به گزارش آژانس خبررسانیی ایران با تیرانداز به ی“ازگله”ی مرزی شیخ‌صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی وی را به قتل رساندند.

ی مریی مأموران اطلاعاتی ایران بازداشت شدند.

ییروهای اطلاعاتی ایران بازداشت شدند هیچ اطلاعی در دست نیست.

34.یی اهل مریوان به دادگاه انقلاب این شهر احضار شد. آسو نیوز: براساس خبرگزارییان، یی به نام “سوران دانشور” به شعبه اول دادگاه انقلاب مریوان احضار شد.

35.خبرگزاری هرانا – مسئولین زندان رجایی شهر از ساعت ۱۱ صبح امروز سعی در انتقال تمام ۲۶ زندانییی شهر به قزل‌حصار دارند.

36.خبرگزاری هرانا – حامد احمدی در سلول انفرادیی مورد آزار و اذییی نیز مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

37.خبرگزاری هرانا – فتحی‌محمد نقشبندی۱۰ تن دیگر در ۲۲ فروردین ماه ۹۱ به اتهام قتل مولوی جنگی زهی بازداشت شد ویی از قتل شده بود. فتحی‌محمد نقشبندییی زاهدان نگهداری می‌شود و گزارش‌های زیادی از آزار و اذی.

38.به گزارش تارنماییته حمایت از شاهرخ زمانی، روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ شاهرخ زمانیی، عضو هیئت بازگشایی سندییینات ساختمان و عضو شورای نماییتهٔ پیگیری اییییل گروه سوسیالیستی و تبلیغ علیه نظام در حال گذراندن ۱۱ سال حبس در تبعیدگاه رجایی شهر است برایین به رهبری به شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز برده شد.

39.خبرگزاری هرانا – شهرام احمدی زندانی عقیدتی- سیاسیی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است موفق به ی.

40.دوتن از فعالین دانش‌جویی دانشگاهای  تبریز به نام های امیر ناظری وافشین برزگر جمشیدی، توسط شعبه‌ی 104 دادگاه جزایی دادگستری تبریز به ریاست قاضی

41.تبریز سسی : سالار طوری از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان به قیی تبریز آزاد گردید به گزارش گروه خبری تبریز سسی، این فعال مدنی آزربایجان امروز ی۲۸ مهر ماه ۹۲ پس از تحمل ۳۵ روز به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانیی تبریز آزاد گردید.

42.به گزارش وب‌ساییدیا، روز شنبه، بیست و هفتم مهرماه سال جاری، نیروهای انتظامی رژیم ایران با ورود غیرقانونی به منازل شهروندان در برخی از محلەهای اشنویه، اقدام به جمع‌آوری ماهوارەهایەاند.

 43.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری یە ۲۸ مهر ماه در مقابل مجلس در میدان بهارستان فعالین مدنی و عدە از مردم یارسان با فراخوان مجمع مشورتی یارسان اقدام بە تجمع اعتراض آمیە گزارشای رسیدە از تهران تا حال حدود ٨٠ نفر از معترضین بازداشت شدەیاط زندان اوین در داخل اتوبوس نگەداری می‌شوند.

44.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامبرده به بیماری های گوناگونی از جمله افسردگی شدییی دیگری مبتلا شده است.

45.یی منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “طی روز گذشته دو تن از زندانییی داشتند آزاد شدند و طی ییز ۲۰ تن از دانشجویان زندانی اهل سنت تبرئه و آزاد شدند. ولی این برخورد بخاطر ایین می‌خواهند سالن ۱۰ییان اعدامی و حبس سنگین را نیی دیگری منتقل نمایند. تا ارتباط ایشان با خارج از زندان را قطع نمایند.”

46.خبرگزاری هرانا – امیر ناظری و افشین برزگر جمشیدی، از فعالین دانش‌جویی دانش‌گاه‌های تبریز توسط شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه جزایی دادگستری تبریز به ریاست قاضی۶.

47.به گزارش آژانس خبررسانییست و ششم مهرماه، ی“فرید امجدی” ٢١ ساله، به دلایل نامعلومی در پادگان نظامیی به زندگی خود پایان دادجسد ای.

یدیا: یی“عزیز تیباش” در شهر ارومیی اطلاعی در دست نیست.

49.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی محمدنژاد، صباح (فواد) رضایی، لایی چهار تن از زندانیان عقیدتی- سیاسییی می‌شوند در شرایط بسیار بدی بسر می‌برند.

50.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییم ییی فرهنگی اشتغال داشت در تاریخ ۷ مرداد ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد وی در شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی درویشی به ۶

51.دستگاه قضایی رژییریی “شریف ساعدپناه” و “مظفر صالح نیا” را به جزای نقدی تبدییین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، شریف ساعدپناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیات مدیره اتحادییران در دیماه سال 1390 به بهانه های واهی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند و پس از دو هفته با قرار وثیقه 80 میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.

52.خبرگزاری هرانا – محمد علی عموری نژاد و هادی راشدی دو زندانی عقیدتی.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عموری نژاد در حال حاضر از درد شدید سینه رنج می برد. هادی راشدی دیگر زندانی نیز به دلیل استمرار انسداد روده با خطر مرگ رو به رو است.

53.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید نعیمی به بند ۱۱ین به حبس ابد است و محیط بسیی دارد و اشرار اطراف تبریز را هم برای تنبیه شدن به آن تبعید می.

54.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروی انتظامی شهرستان سیریییل یییگر را زخمی.

55.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییسی و مختار رحیمییت اعدام روبرو هستند، روز ی۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایییی از وضعیت ایشان در دست نیست.

56.به گزارش آژانس خبررسانیی “” از توابع شهرستان مریوان ییی سپاه موجب زخمی‌شدن ٧٨ تا ١٠ ساله شد در این انفجار ییییمی یی خود را از دست می‌دهد.

57.تبریزسسی : عبداله صدوقی فعال ملی ـ مدنی آزربایجانی بعد از ظهر پنج شنبه ۲۵ مهر ماه ۹۲ با قرار وثیقه صد میلیون تومانی به مرخصی آمد. به گزارش واحد خبری تبریز سسی، این فعال مدنی آزربایجان به علت عمل جراحی زانوی پایش به ۷ روز مرخصی استعلاجی آمده است.

58.به گزارش آژانس خبررسانیی ی“وزینه” از توابع سردشت مرگ ییمی و زخمی‌شدن ییگر را درپی داشت.

59.به گزارش آژانس خبررسانییت جسمانی دو زندانی عرب اهوازی به نام‌های “محمدعلی عموری‌نژاد” و “هادی راشدی”ی می‌شوند وخیم گزارش شده است.

یدیا: طی هفته‌ی گذشته، ٢٨یین ایران رخ داده است .

61.به گزارش وب‌ساییدیا، روز چهارشنبه ٢٤ مهرماه سال ١٣٩٢ی “ی” ارومیه به نام‌های “رحمان بشیری” فرزند احمد و “وحید پژویی” فرزند نعمان، از سوی نیروهای نظامی رژیم ایران هدف شلییم قرار گرفتە و به شدت زخمی شدند.

62.سازمان عفو بین الملل از دولت ایران خواست از اعدام دوباره ییی ایران چند روز پیی به نام “علیرضا م” ۳۷ ساله به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان بجنورد اعدام شده ، اما روز بعد وقتی خانواده اش برای تحویل گرفتن جسدش به سردخانه بیین گزارش، این مرد ۱۲ دقی.

ین دفاع از زندان سیاسی و مدنی ، دو زندانی عادیی سنندج بر اثر فرو ریختن یی از دیوارهای این زندان جان خود را از دست دادند. بر پایه این گزارش هنوز نام این دو زندانی مشخص نشده است.

64.خبرگزاری هرانا – بر اساس گزارش ها، حسن امینی، مفتیییر مدرسه علوم دینی امام بخاری سنندج، در روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه به ستاد خبری اداره‌یین ساعت مورد بازجویی واقع شد.

65.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد شفیع خانی، زندانیی ارومی۸۸ به جرم قتل بازداشت و در سال ۸۹.

66.خبرگزاری هرانا – راضی گنطاری (البوخنفر) فرزند رحیم ۲۵ ساله در حیی دوستش در روز دوشنبه ۱ مهر ماه توسط نیروی انتظامی شهر فلاحی.

67.خبرگزاری هرانا – شعبه‌ی یییی را به تحمل پنج ماه حبس تعزیرییته‌ی هماهنگی برای اییی، ایی تنها به جرم عضوییته‌ی هماهنگیی مانند خود، در شعبه‌ی یییری.

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،به گزارش وبسایت الاهواز، سعید لویمیییی در اصفهان به دار آویخته شده است.

 69.آژانس خبرییان، روز یە ٢١ مهرماه، یی سیاسی”جعفر صداقت”ی زندان مهاباد آزاد شد.

یی

71.به گزارش آژانس خبررسانییست و سوم مهرماه، یی از اهالی“ی‌دینار” در مریوان به نام “یمی” اقدام به خودسوزیی سنندج انتقال یافت.

72.به گزارش آژانس خبررسانییستم مهرماه، ییری‌های صورت گرفته در بانه، نیروهای امنیتیی ایران وارد روستای “ساوان” شده و اقدام به تفتیی و آزار و اذیین این روستا نمودند به گفته‌ی شاهدان عینی، ” این نیروها ضمن تهدید شهروندان روستای ساوان، روحانی، سه تن از اعضای شورا و همچنین ٢٠ جوان ایی.

ییییی شهر ارومیه از تحصیل محروم شد“مجید تیباش” فعال دانشجویی” سال گذشته تحصیلی زمانییل ایی صفحەی زمینەی لب تابم تصویی.

74.به گزارش آژانس خبررسانیی٢٧ ساله به نام “ساریا مردای”، اهل روستای “باباریز” از توابع سنندج به دلیل فقر و تنگدستییی خود پایان داد.

یدیا: ساختمان یی بخش “مورموری” از توابع شهرستان آبدانان در استان ایلام، به علت عدم تخصیص اعتبار لازم، نیی برای نگهداری انبار علوفه تبدیل شده است.

76.به گزارش آژانس خبرییان، روز شنبه مورخه‌ی بیستم مهرماه ١٣٩٢، ییاسی زندانی“حامد زودی” در حالیی مانده بود از زندان آزاد گردید.

ین می باشد .ایشان جانباز ۴۵% جنگ ایران و عراق میباشند و با بیماری دیی دست و پنجه نرم مییز وی چندین بار دچار خونریزی داخلی شده است و همچنین گاه دچار تشنج میییف قلبی نیز داشته است.

78.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییرچییش تر، توسط شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز صادر شده بود، از سوی شعبه‌ی ششم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تایید شد.

79.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته‌ی گذشته نیروهای امنیتی و لباس شخصی وزارت اطلاعات شهرستان مهاباد با ایجاد فضای رعب و وحشت و با هجوم به منزل سلیمان قنبریی بهارستان مهاباد، محل مورد اشاره را مورد بازرسی و تفتیش و خانواده‌ی وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

80.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ماه گذشته، دادگاه بهروز آلخانی، زندانی سیاسییی موثر با حزب حیی، از سوی شعبه‌ی ییی دومین بار به تاخیر افتاد.

81.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در راستای عفو ۸۰ نفری زندانیان سیاسییش‌تر غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌ی قضاییه مدعی آن شده بود، شش تن از زندانیان سیاسی، شنبه شب، بیستم مهرماه، از زندان اوین آزاد شدند.

82.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صابر مخلد ماوانه شهروند اهل ارومی۹۱یریی شعبه ۱۶ دادگاه عمومی ارومی.

83.آسو نیوز: براساس خبرهای رسیده به آسو نیوز، 5 تن از اعضای سپاه پاسداران روز پنج شنبه 18 مهرماه، در پی درگیرییگر نیز زخمی شدند.

84.جمهوری اسلامی هیوا تاب یی از اعضای پیشییوز: براساس خبر رسیده به آسو نیوز، پس مدتی بی خبری از سرنوشت هیوا تاب از اعضای پیشین سپاه پاسداران، جنازه وی امروز جمعه 19 مهرماه، به خانواده اش در مریوان تحویل داده شد براساس گزارش دریافتی، دو نفر دیگر از باند وی به نام های حمید دباشیی نیز اعدام شده اند.

85.مهدی حمیدی شفیق و وحید شیخ بیگلو فعالین مدنی آذربایجانییور ماه سال 90 در تبریی این شهر آزاد شد.

86.برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانییدی ــ بازرگانی ادیی سال جاری اقدام به اخراج ٢٣.

87.به گزارش آژانس خبررسانیی به نام “سید مراد آقایی”ی شهروندان بومی یی از اعضای فعال سپاه می‌باشد، در بازارچه‌ی مرزییان درگیر شده است.

88.به گزارش وب‌ساییدیا، طی چند روز اخیر شماری”پری” شهرستان خوی از سوی افراد ناشناسی با تلفن مورد تهدید قرار گرفتەید ای.

یدیی٣٠٢٣.

90.آسو نیوز: براساس خبرگزاری های داخلی، آب آشامیدنییچ گونه تدابیری برای حل این مسئله انجام نداده اند.

91.آسو نیین زندانی سیاسی برای دریییی از یی از مامورین حفاظت این زندان به نام غلام‌نژاد دلیل عدم تحوییین مامور حفاظتیییی‌خوانید مورد تایید ما نیست.

92.خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بر اساس گزارش آژانس خبرییان روز شنبه 13 مهرماه 1392 “حمزه سبحانی”یمی از دوران حبس شش ساله‌اش باقی مانده بود، آزاد شد.

93.ی“ین بهداری زندان بندرعباس طی ۶ ماه گذشته حقوق خود را دریییی در رسیدگی ایشان به وضعیت زندانیان بیمار شده است.”

94.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی فعال سیاسی و زندانی سیاسی بند امنیتی۱۰ سال حبس تعزیرییخ ۱۸ شهریور ماه با پاییت خود باید از زندان آزاد می‌شد.

95.خبرگزاری هرانا – احمد تمویی، زندانی سیاسیی ارومیه، در رنجنامه‌ای خطاب به احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل متحد، از برخیی روحی و جسمی و آزار و اذیت‌هاییی مدت قریب به شش سال زندانی بودنش، متحمل آن شده، پرده برداشته است.

96.خبرگزاری هرانا – ۵ تن از زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت زندان رجاییی منتقل شدند.

97.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییوان اسماعیلییی‌برد، به دلیل شرایط جسمی نامساعد، قادر به تحمل ادامه‌ی حبس نیست بر اساس ایی قانونی تاییین زندانی سیاسیییماری عفونی مبتلا شده، شرایط تحمل حبس را ندارد؛ به علاوه قاضیی بایستی آزاد شود.

98.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یی به نام بهاءالدیییدن به سن قانونی، خطر اجرایید می.

99.به گزارش آژانس خبررسانیید نظر استان تهران عبدالسلام گلنواز، امام جماعت مسجد حضرت عمر در محله‌ی شیوه ابراهیم را امروز ی١٤.

101.به گزارش آژانس خبررسانیی هفته‌ی گذشته پاسگاه انتظامی روستای “زرواو” از توابع شهرستان بانه خودوری یی قاچاق هدف گلوله قرار داد در این تیراندازی محمد سلیمی فرزند حاجی سعید جان خود را از دست می‌دهد.

102.به گزارش آژانس خبررسانییزدهم مهرماه یی از زندانیان سیاسی زندان دیی از زندان آزاد شد.

103.به گزارش آژانس خبررسانیی و هنری فخر رازیی ـ آموزشییی در اشنویه بود پلمپ گردید.

104.به گزارش آژانس خبرییان، روز چهارشنبه دهم مهرماه ١٣٩٢، شعبه‌ی ییوان، یی و دانشجویی“ی” را به ییقی به مدت ٥.

105.به گزارش رسیده به وب‌ساییدیا، نیروهای نظامی ـ انتظامی رژیم ایران طی روزهای گذشته در روستای ”خور خوره”یی از روستاهای تابعەی مهاباد می‌باشد، ١٥ەیین بومی، این شهروندان به دلیل اعتراض به تأسیس پایگاه بسیج در این روستا بازداشت شده‌اند.

106.آسونیوز: براساس منابع خبری، جمشیی رئیی دییی دی.

ینان عمدتا فقیر و بیی تأمین حداقل هزینه های زندگی خود به نبود هیچگونه فرصت شغلی در نواحی مرزیی مصرفیی جدی مطرح است اما جمهوری اسلامییات علیی دهد از سوی دیگر روزجمعه هفته گذشته نیز نظامیان جمهوری اسلامی در منطقه مرزییی سردشت جمعیین انداخته و اجناس آنها را توقی .

108.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموستا عبدالغفار محمدی روحانی و امام جمعه روستای “” در تاریخ شنبه ۶ مهر ماه سال جارییاران احضار و مورد تهدید قرار گرفت.

109.به گزارش رسیده به وب‌ساییدیا، اوایل مهرماه ١٣٩٢ ی“هیوا” فرزند “صدیق” ٢٧ ساله و اهل روستای “گولچهره” از توابع شهرستان مریوان، پس از احضار از سوی اداره‌ی اطلاعات رژیم اسلامی ایران، بازداشت گردید.

110.آسو نیوز: به گزارش خبرگزاری داخلی، علیرضا زرگوش ظهر شنبه در جلسه اشغال استان ایلام اظهار داشت: در استان ایلام نرخ بیییی.

111.برپایه گزارش دریافتی، مدتییروهای امنیتی رژیم مستقر در پست بازرسی “صلوات آباد” سنندج با تشدید بازرسی ها فشارها را بر مردم این منطقه افزایش داده اند برپایه این گزارش، اخیرا به غیر از نیروی انتظامی رژیم در این پست بازرسی، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم نیز در آنجا حضور پییش لب تاب و تلفن های موبایل مسافران با هرگونه موارد به اصطلاح “مخالف با نظام” اقدام به ضبط این وسایل شخصی و دستگیری صاحبان آنها می.

112.محبت محمودی؛ جانییمت‌اش چانه زنی۱۲ سال پیش به جرم قتل در زندان است برای رهایی از اعدام نیازمند بخشش خانواده مقتول است. اولیای دم برای این بخشش ابتدا ۱۲۰ میلیون تومان و حالا ۲۰۰ میلیی صبح روز اول اردیبهشت سال  در خانه خود در ارومیی می.1380

113.سنى نيوز: بنا به گزارش هاي فعالان حقوق بشر از اهواز، روز جمعه ٢٧-٩-٢٠١٣ يكي از زندانيان محكوم به اعدام اهل شادگان( فلاحيه) – غازي عباسي به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد. بنا به اين گزارش، مأمورين غازي عباسي را در ساعت ٣ بعد از ظهر روز جمعه همراه با بعضي وسائلش از جمله كتابي تحت عنوان ” الأحرار” ودفتر يادداشتش را با خود برده و تا كنون هيچ خبري از او نيست.

114.خبرگزاری هرانا – رسول حیدر‌زاده هنرمند آذربایجانییبهشت ۱۳۹۰ به همراه دو تن دیگر بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۷ی گفتگویی می‌گوید: “دادگاه ما سه نفر بیشتر از ۵ دقیید و هیچگونه فرصت دفاع از خود و ییل به ما داده نشد، حتییفر خواست امتناع ورزیدند.”

115.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییسی و مختار رحیمی روز ی۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجاییی منتقل شدند.

116.خبرگزاری هرانا – زینب جلالیان زندانی سیاسی بندزنان زندان دیید جسمیی یا مرخصی استعلاجی محروم است و در آستانه نابینایی قرار دارد.

117.آسو نیوز: بنا به گزارش آژانس خبرییان از مریوان، قاضی لطفی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب ایی و دانشجویییه این گزارش، دادگاه “سوران دانشور” فعال مدنی و عضو اتحادییییی از احزاب مخالف و اقدام علیه امنیین “داوود قسیمی” فعال دانشجویی، “سامان محمودی” فعال دانشجویی و “خالد احمدی” فعال دانشجویی را از اتهام ارتباط با یی از احزاب مخالف نظام تبرئه ولی “ی”، فعال دانشجویی را با همین اتهام به 1سال حبس تعلیقی.

118.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایی، فعال مدنییز بازداشت و به قرنطینه‌یی تبریز منتقل شده است.

یی اهل پیرانشهر به دلیل سقوط از ارتفاع، به شدت مصدوم و در نهایت جان خود را از دست داد به گزارش آژانس خبررسانیییرانشهر به نام “احمد”.

120.به گزارش رسیده به وب‌ساییدیا، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم ایران به منازل ١٥ فعال ادبی عرب اهوازی یورش برده و آن‌ها را به دلیل برپایی جلسات شب شعر بازداشت نمودەاند.

121.سپاه پاسداران رژیم ایران در شهرستان خوی از توابع استان اورمیی «چاوش قلیی شدند بنا به گفته منابع محلیی «میرزا قربانی و اژدر قربانی» اهل روستایی قاچاق مورد هدف شلییم نیروهای سپاه قرار گرفته و زخمی شدند.

122.امیر چمنی فعال دانشجویی آذربایجانیی تبریز به سر مییی تبریز آزاد شد.

123.دیوان عالیین مدنی آذربایییاچه اورمیی تبریز به سر می.

124.فاطمه نصیرپور فعال مدنی آذربایجانی و از فعالین جنبش زنان از دانشگاه محل تحصیل خود اخراج شد وییی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات بود بدون ارائه هیچ دلیلی اخراج شده است.

ی شهروندان در شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی روبه افزایش بوده و طی چند روز گذشته، یییی به زندگی خود پایان داده‌اند.

126.به گزارش آژانس خبررسانیییی “ی، سوران دانشور، خالد احمدی، سامان محمودی و داود قسیمی” در دادگاه مرییی از فعالان دانشجویی در مری“دادگاه انقلاب مریوان این ٥ فعال دانشجویی را به اتهام “تلاش علیه امنیت ملی و عضویت در یییسیی ایران”.

127.بنا به گزارش رسيده از احواز، صبح روز دوشنبه ٣٠-٩-٢٠١٣ غازي عباسي با خانواده خود تماس گرفته و گفته كه” در قرنطينه زندان كارون بسر مي برد و معلوم نيست كه كي وچه وقت حكم اعدام او را اجراء مي كنند.”

128.تبریز سسی : فشار بر فعالین ملی آزربایجان همچنان ادامه دارد، دیروزی۷ مهر۱۳۹۲ ماموران امنیتی شهرستان ساراب با یورش به منزل شخصی علی صمد پور را دستگی.

129.تبریز سسی : سهند معالی فعال ملی و مدنی آزربایجان صبح امروز ی۷ مهر۱۳۹۲ حوالی ساعت ۹, بهنگام باز نمودن درب مغازه خویش، توسط نیروهاى امنیتى سراب دستگیر شد.

130.تبریز سسی : ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۰۹/۰۷/۱۳۹۲ آقای ایوب شیری فعال مدنی آزربایین اطلاعات تبریز دستگیر و به زندان تبریز انتقال یافت.

131.خبرگزاری هرانا – اجرای۶ تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت برای مدت ۶ ماه به تعویق افتاد و ایشان با وعده پیگیری مجدد پرونده و بازگشت به بند عمومی به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

132.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالن حقوق بشر در اییسی و مختار رحیمی روز ی۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجاییی منتقل شدند.

133.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییار پارسا، آرش نصیرزاده، عبدالله بهروزیی بسر مییریین بسر می برد امروز بصورت رسمی آزاد شدند.

ضمنا این موارد نقض حقوق اقوام و ملل ایرانی توسط نهادیهای اطلاعاتی . امنیتی . نیروهای انتظامی .حراستهایین دادگاه هایی صورت میگیرد.

یی زندان توسط دادگاه انقلاب و همچنین با نظر مامورین وزارت اطلاعات صادر می شود .و در ضمن اجرایی اعدام توسط اجراییی نیروهای امنیتی زندانها اجرا می شود .

قتل و زخمییروهای امنیتی و انتظامی صورت می گیرد و تا به حال با توجه قتل شهروندان و زخمی شدن انها و همچنییا شهروندان مرز نشین صورت گرفته است هیچ پروندهای در اییل نشده است و هیچ ماموری دادگاهی نشده است .

ی های دستیگر شده چه وسیله نیروهای امنیتی و یا نیروهای انتظامیی گیرد در بازداشگاها توسط مامورین صورت می گیرد و هیچ نهادی و یا مسئولی جوابگوی این گونه موراد نیستند .

اخراج و یا ستاره دار شدن دانشجویان توسط حراست دانشگاه ها صورت می گیرد .

دستگیر های خودسرانه بدونه مجوز های دادگاه انقلاب و یا دادسرای عمومی صورت می گیرد و نیروهای امنیتی در این موراد حتی اجازه به خانواده دستگیر شدگان جهت ملاقات به خانوادها را نمی دهند .

ایییران تهیه شده است .

یته اقوام و ملل . شهریار ایاز ی

http://aghvam.bashariyat.org/

aghvam@bashariyat.org