یورش ماموران امنیتی به منزل آقای امید ناصری از فعالین زرتشتی مشهد

naseri

ارسال خبر توسط  حسین حقیقی‌    Hossein haghighi

در ادامه موج بازداشت های چند هفته اخیر اقلیت های مذهبی در ایران، منزل یک شهروند زرتشتی در مشهد مورد یورش ماموران امنیتی قرار گرفت.

بنا بر اطلاع “سودویند” روز پنجشنبه 10 اکتبر ماموران امنیتی در مشهد به منزل آقای «امید ناصری» از شهروندان زرتشتی هجوم بردند، ولی به سبب عدم حضور ایشان در منزل موفق به دستگیری وی نشدند، اما اقدام به تفتیش کامل منزل و ضبط کامپیوتر، هارد شخصی، کتاب ها و دستنوشته های وی نمودند. 

بنا بر این گزارش طی این مدت آقای ناصری متواری بوده و ماموران امنیتی اقدام به احضار تلفنی خانواده «امید ناصری» کردند.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای ناصری که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با “سودویند”، ضمن اطلاع از بازداشت و احضارهای گسترده اقلیت های مذهبی در شهرهای مختلف در هفته های اخیر؛ در خصوص آقای ناصری می گوید: “ماموران ضمن تهدید و ارعاب، خانواده را زیر فشار گذاشته اند که از «امید ناصری» بخواهند، خود را به اداره اطلاعات مشهد معرفی کند.

آقای «امید ناصری» از پیروان دین زرتشتی است که در زمینه ترویج آیین زرتشت و آموزش به جوانان ایرانی کوشا بوده است. مسلمان زادگانی که در شهر مشهد به دین زرتشتی علاقمند بودند، برای آشنایی با این آیین به ایشان مراجعه می کردند و از ایشان جزوه و کتب دینی می گرفتند و در نشستهای آموزشی و نیایشها به همراه وی شرکت می کردند.