حراست دانشگاه ارومیه یک دانشجوی کُرد را از تحصیل محروم کرد

ارسال خبر توسط فاطمه تابع بردبار    fatemeh tabe bordbar
حراست دانشگاه ارومیه یک دانشجوی کُرد را از تحصیل محروم کرد

آژانس کُردپا: یک دانشجوی کُرد دانشگاه ارومیه به مدت یک ترم از تحصیل محروم شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، حراست دانشگاه نازلوی ارومیه یک دانشجوی کُرد دانشگاه ارومیه به نام “علی میلانی”، دانشجوی سال چهارم رشته کامپیوتر را از ادامه تحصیل محروم کرد.

یک منبع مطلع از دانشگاه ارومیه علت محرومیت دانشجوی کُرد را این چنین به خبرنگار کُردپا توضیح داد: علی میلانی با استفاده از پیامک موبایل درصدد اطلاع‌رسانی درباره‌ی تجمع اعتراضی دانشجویان به ممانعت مسئولان دانشگاه از انتشار نشریات کُردی بوده است.

مسئولین دانشگاه ارومیه هشدار دادند در صورت ادامه‌ی فعالیت‌های این دانشجو، وی به طور کامل از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

پیشتر و در اواسط دی ماه سال گذشته حراست این دانشگاه علی میلانی را بدلیل همکاری در راه اندازی مرکز ادبی “ایلام و کُرمانج”احضار و مورد تهدید قرار گرفته بود.

دانشجویان کُرد در پی مخالفت مسئولین دانشگاه ارومیه با چاپ نشریات کُردی، در هفته‌ی سوم آبان‌ماه در مقابل معاونت امور فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار می‌نمایند.

در همین رابطه پیشتر نیز مسئولین حراست دانشگاه ارومیه به ٤٠٠ تن از دانشجویان این دانشگاه هشدار داده بودند از برقراری هر گونه ارتباط با مؤسسه‌های “احمدخانی” و “کُرمانج” و انجام هرگونه فعالیت هنری و فرهنگی خوداری کنند.

مؤسسه‌ی “احمدخانی” در بیستم مردادماه سال جاری به دستور اداره‌ی فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی و توسط مأموران اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران، پلمپ شد.