آخرین اخباراز وضعیت چندتن ازدراویش بازداشت‌‌شده

در حمله نیروهای لباس شخصی و بسیجی به تجمع دراویش در اطراف خانه قطب این گروه در منطقه پاسداران تهران در روزهای ۳۰ بهمن و اول اسفند، صدها تن از دراویش زخمی و بازداشت شده‌اند که حال چند تن از دراویشی که با اعمال خشونت شدید در خیابان گلستان هفتم بازداشت شده‌اند وخیم گزارش شده است.

به گزارش مجذوبان نور، در پی درگیری شدید روزهای گذشته نیروهای امنیتی و شهروندان در تهران گلستان هفتم واقع در محله موسوم به پاسداران ، تعداد زیادی از دراویش بازداشت و مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی قرار گرفته اند که در این بین البته ۵ تن از دراویش هم کشته شده اند در این گزارش به تفسیر حال برخی از دراویش که وخیم گزارش شده است میپردازیم :

امیر نوری : از ناحیه‌ی دست دچار جراحات شده است که منجر به قطع انگشت گردیده و با جراحات دیگری مانند شکستی سر و کبودی‌های فراوان همراه است. آقای نوری به همراه ۳۰ نفر درویش دیگر که وضعیت جسمی آنها نیز وخیم گزارش شده است به حفاظت اداره اطلاعات فرستاده‌ شدند که از آنجا با همین وضعیت به دادسرای زندان اوین تحویل داده شوند. طبق این گزارش مأمورین امنیتی از دادن هرگونه امکانات درمانی به آنها خودداری کرده‌اند. ضمناً به گفته‌ی دراویش بازداشتی؛ مأمورین جهت تفهیم اتهام بازداشتی‌های حوادث گلستان هفتم از فرم‌هایی استفاده می‌کنند که از متن یکسان و ازقبل آماده‌شده برخوردار است.
کسری نوری : از ناحیه‌ی دست و سر دچار شکستگی و به علت ضربات وارده‌ی مأمورین صورت وی به‌طور کامل کبود و سیاه شده است و با همین شرایط جسمی بد، ایشان را به زندان اوین منتقل کرده‌اند. میزان جراحات این درویش گنابادی به اندازه‌ای بوده که به گفته‌ی شاهدان عینی آقای نوری مدتی را در اغما بسر برده بودند. یکی دیگر از دراویش بازداشتی به نام آقای سخاوت سلیمی هم به همراه ایشان به زندان اوین منتقل شده است.
دکتر محمود تقی‌پور : نیز از ناحیه‌ی شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مورد جراحی قرار گرفته است. به گفته‌ی پزشکان معالج؛ این درویش گنابادی دچار افت شدید هموگلوبین خون گردیده و طحال وی نیز پاره شده است. وی در حال حاضر در بیمارستان بقیةالله تهران تحت کنترل نیروهای امنیتی بستری است.
پوریا نوری : یکی دیگر از دراویش بازداشتی نیز به دلیل شدت صدمات واردشده از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار نیستند و ایشان در بیمارستان امام خمینی تحت کنترل نیروهای امنیتی بستری شده‌اند.
رضا انتصاری : یکی دیگر از دراویش بازداشتی با اینکه شرایط جسمی وخیمی داشته و مدتی در اغما بوده است؛ از بیمارستان سجاد به زندان اوین منتقل شده است. به گفته‌ی شاهدان این درویش گنابادی نیاز فوری به مراقبت پزشکی دارند.
بهنود رستمی : نیز به علت شرایط بحرانی جسمی هنوز در بیمارستان سجاد تحت کنترل نیروهای امنیتی بستری است.