نجات یک جوان محکوم به اعدام از مرگ با وساطت مولوی گرگیج

با وساطت مولوی گرگیج روحانی سنی مذهب شهرستان آزادشهر و اخذ رضایت از والدین مقتول، یک چوان محکوم به اعدام ساکن تهران از اجرای حکم اعدام رهایی یافت. وی متهم ردیف دوم به قتل یک سرباز وظیفه ترکمن به نام محمد طاطار بود که در سال ۸۴ طی درگیری مسلحانه به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی مولوی گرگیج، سید حسن حسینی پور ساکن استان تهران با وساطت مولانا گرگیج از احرای اعدام رهایی یافت. مولانا گرگیج این بار با وساطت خود یک جوان ساکن استان تهران را از پای چوبه دار نجات دادند. بر اساس گزارش ها در سال ۸۴ طی درگیری مسلحانه در شهر تهران، یک سرباز وظیفه ترکمن به نام شهید “محمد طاطار” ساکن شهرستان بندرترکمن استان گلستان به شهادت رسید که پس از تحقیقات قضایی و رای نهایی دو نفر از مهاجمان به قصاص محکوم شدند.

در ادامه پس از تلاش های مستمر مولانا گرگیج به مدت سه سال، در واپسین روزهای مانده به اجرای حکم، با جلب رضایت اولیای دم، متهم ردیف دوم از اعدام نجات یافت.

لازم به اشاره است در جلسه ای که ظهر امروز با حضور نمایندگان دو طرف در منزل مولانا گرگیج به همین مناسبت برگزار شد، نماینده ی سرباز شهید که برادر ایشان بودند تاکید کردند علت رضایت آنان نخست رضای خداوند متعال و سپس وساطت شخص مولانا گرگیج ، امام جمعه اهل سنت آزادشهر است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر طی سخنانی ضمن تقدیر از عفو و گذشت اولیای مقتول، خطاب به جوانان گفتند: “جلب رضایت اولیای مقتول کار بسیار دشواری است و به سادگی امکان پذیر نیست و حتی در برخی موارد رضایت بدست نمی آید و فرد قاتل قصاص می شود پس در همه موارد نباید امیدوار به جلب رضایت اولیای مقتول بود، از قتل به شدت دوری کنید که موجب پریشانی خانواده ها و دو طایفه می شود”.

گفتنی است با نجات جان این محکوم به اعدام، آمار نجات یافتگان از حکم قصاص توسط مولانا گرگیج به ۴۱ تن رسید.