عضو انجمن آشوریان ارومیه: اقلیت های دینی ایران از تمامی آزادی ها برخوردارند!

“ژاک بت‎کلیا” عضو انجمن آشوریان ارومیه که پیش از این نیز بارها و بخصوص در ایام انتخابات به تملق و تعریف از نظام جمهوری اسلامی پرداخته بود، اینبار نیز به مانند گذشته به تمجید از آنچه به گفته وی دستاوردهای نظام در ارتباط با آزادی اقلیت های مذهبی می باشد، پرداخته است!

به گزارش محبت نیوز، از شعار تا عمل فاصله زمین تا آسمان است؛ عضو انجمن آشوریان ارومیه ادعا کرده به جهانیان اعلام می‎کنیم اقلیت‎های دینی در ایران بر خلاف تبلیغات غربی‎ها از تمام آزادی‎ها برخوردار هستند و مشکلی در این خصوص ندارند. “ژاک بت‎کلیا” در سخنرانی که به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد گفته «به عنوان اقلیت دینی با سرافرازی به دنیا اعلام می‎کنیم پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب همچنان دوشادوش برادران مسلمان خود در برابر تمامی هجمه‎های دشمنان ایستاده‎ایم».
در این مراسم گروهی از مقام‎های محلی هم حضور داشتند از جمله “محمدباقر کریمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی که او نیز با اشاره به اینکه نقش اقلیت‎های دینی در انقلاب و دوران جنگ انکار ناپذیر بوده است، اظهار کرد، «جامعه مسیحی ایران شهروندان درجه یک و‌ بهترین‎های ایران هستند».
به طور طبیعی در مراسمی که به مناسبت جشن سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شده در نقد عملکرد جمهوری اسلامی مطلبی عنوان نمی‎شود، اما باید از مدعیان برابری حقوق مسلمان و اقلیت‎های دینی پرسید چطور ممکن است در مملکتی که اکثریت مردم مسلمان در بدبختی و فلاکت زندگی می‎کنند دل حکومت مذهبی به حال اقلیت غیرمسلمان بسوزد؟
این مقام مسؤول از این هم فراتر رفت و ادعا کرد به جایگاه اقلیت‎های دینی در دوران پس از انقلاب اشاره کرد و افزود «پس از انقلاب و در حال حاضر هیچ تفاوت و فاصله‎ای بین اقلیت‌های دینی و قومیت‎های مختلف به وجود نیامده بلکه جایگاه و منزلت آنها بیشتر شده است».
کریمی او افزود هیچ فرقی بین روحانی مسیحی و مسلمان وجود ندارد و جایگاهی که روحانیان مسیحی دارند کمتر از مسلمانان نیست.
گروه کثیری از مردم در ایران قصد برگزاری تظاهرات ضد حکومتی در روز ۲۲ بهمن را دارند و حاکمیت در روزهای گذشته تلاش زیادی کرد که اقلیت‎های دینی به خصوص رهبران و نمایندگان مسیحیان را زیر چتر خود داشته باشد. ادعای آزاد بودن اقلیت‎های دینی از سوی یک آشوری نزدیک به حکومت در حالی مطرح می‎شود که شرایط «ویکتور بِت تًمرز» کشیش سابق کلیسای پنطیکاستی آشوری شهرآرا در تهران و همسر و فرزند او برای زیر سوال بردن تمام شعارها کافی است.
“کشیش ویکتور” از کشیشان رسمی آشوری است که بیش از سه دهه در کلیساهای پنطیکاستی خدمت می‌کرد. او که در بین فارسی زبانان مسیحی نیز به خدمت شبانی مشغول بود با دخالت بعضی عوامل وابسته به حکومت از جمله «یوناتان بت کلیا» نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی و تحت فشار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ۱۱ فروردین ۱۳۸۸ (۳۱ مارس سال ۲۰۰۹) از خدمت رسمی شبانی برکنار و خدمات فارسی آن کلیسا نیز که به نوکیشان مسیحی فارسی زبان ارائه می شد پایان یافت.
خانم «شامیرام عیسوی» همسر ایرانی- آشوری کشیش ویکتور نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل و اداره کلیساهای خانگی، شرکت در سمینارهای مسیحی در خارج از کشور و همچنین آموزش رهبران مسیحی در ایران جهت جاسوسی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.