دستگیری یک درویش گنابادی در میبد

در ادامه فشار بر پیروان سایر ادیان در ایران یک درویش گنابادی در میبد یزد بازداشت گردید .

به گزارش وب سایت مجذوبان نور ، مهدی محبی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی ساکن میبد یزد توسط نیروهای امنیتی یزد بازداشت گردید . لازم به توضیح است که اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط مأمورین امنیتی در زمان بازداشت این شهروندان به ایشان تفهیم گردیده است . از زمان دستگیری مهدی محبی تا زمان انتشار این خبر در بازداشتگاه تحت نظارت وزارت اطلاعات در شهرستان یزد نگهداری می‌شود . افزایش فشار بر اقلیتهای مذهبی در ایران و بخصوص دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی از زمان تجمعات اعتراضی شهروندان در ایران سیر سعودی به خود گرفت . شدت سرکوبها به حدی بود کسری نوری و تنی چند از دراویش معروف نیز بازداشت شدند و بعد از تجموع دیگر دراویش ب اعلام اعتصاب غذا این شهروندان آزاد گردیدند .

همچنین در هفته های اخیر نیز ، درگیری میان دراویش گنابادی با نیروهای امنیتی در پی اعلام احتمال بازداشت «نورعلی تابنده»‌ در حالی پایان گرفت که مسئولان گفتند بازداشتی در کار نخواهد بود. صدها نفر از دراویش با تجمع مقابل منزل «قطب دراویش گنابادی»‌ نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی را فراری دادند. به گفته‌ی خودشان نورعلی تابنده «خط قرمز» آن‌هاست.

عقبه‌ی «سلسله نعمت‌اللهی گنابادی»‌ به قرن هشتم هجری و «شاه نعمت‌الله ولی» برمی‌گردد. او قطب «دراویش نعمت‌اللهی» و عرفای آن سده بود که پیروان بسیاری را تحت تأثیر خود قرار داد. «دراویش گنابادی» معروف‌ترین سلسله آن‌ها در عصر حاضر هستند که می‌گویند به «صلح»، «آرامش»، «امنیت»‌ و «برابری» باور و از «خشونت» و «سیاست» پرهیز دارند. این سلسله‌ی اولیا نیز به ائمه و امامان شیعیان می‌رسد. به عقیده آن‌ها «برای رسیدن به حقیقت باید طریقت و شریعت همراه هم شوند.» طی این طریق هم، بدون داشتن «راهنما» و «مرشد» امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر «نورعلی تابنده» مرشد و پیر دراویش گنابادی است.