۲۵ حقوق‌دان بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف انکار آزار و اذیت بهائیان ایران شدند

۲۵ حقو‌قدان بین‌المللی، از جمله اساتید دانشگاه در زمینه حقوق، وکلا و قضات شناخته شده جهانی، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران خواستار تصدیق آزار و سرکوب بهائیان و اقدام برای بهبود وضع موجود شدند.

به گزارش رادیو فردا ، این نامه سرگشاده که روز شنبه در روزنامه تایمز چاپ بریتانیا منتشر شده از آقای لاریجانی می‌خواهد تا محتوای وب سایت «خانه اسناد بهایی‌ستیزی در ایران» را مطالعه کند و اظهارات خود مبنی بر انکار تبعیض علیه بهائیان ایران را بازبینی و آن را تصحیح کند. وب سایت «خانه اسناد بهایی‌ستیزی در ایران» به تازگی از سوی جامعه جهانی بهائی راه‌اندازی شده و مدارک و شواهد آزار و سرکوب بهائیان در دهه‌های گذشته را ارائه می‌دهد. در این نامه سرگشاده آمده است که وب‌سایت جدید «وسعت و عمق سرکوب نظام‌مند، ناعادلانه، و بی‌‌امانِ یک اقلیت مذهبی را به روشنی نشان می‌دهد.»

در این وب سایت اعلام شده است که در پاسخ به درخواست‌های مکرر روزنامه‌نگاران، پژوهشگران و فعالان حقوق بشر در ایران و در سایر کشورها، برای نخستین بار و برای آگاهی از دامنه و عمق بهایی‌ستیزی هزاران سند، گزارش دست اول و عکس و فیلم انتشار می‌‌یابد راه‌اندازی شده است.