امام جمعه اهل سنت زاهدان: حقوق لائیک‌ها و سکولارها در ایران رعایت شود

عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، خواهان انجام اصلاحات درونی نظام شد. او از سران جمهوری اسلامی خواست که “صدای ملت را بشنوند”. او همچنین خواستار پایان دادن به “فشارها و محدودیت‌های فراقانونی” شد.

به گزارش هرانا ، مولوی عبدالحمید روز جمعه ۱۳ بهمن در مقابل هزاران نفر از اهل سنت در زاهدان گفت که “با تغییر نظام مخالف است” اما معتقد است که “نظام اسلامی از درون نیاز به اصلاح دارد”. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌ جمعه اهل ‌سنت زاهدان به نقل از عبدالحمید می‌نویسد که اگر به خواسته‌های به‌حق و درست مردم رسیدگی نشود و جناح‌بندی و قوم‌گرایی و مذهب‌گرایی در کشور حاکم باشد نارضایتی ایجاد می‌شود. عبدالحمید در ادامه تاکید کرد: «ما خواهان اصلاح نظام اسلامی هستیم. با جمهوری اسلامی دشمنی نداریم و خواهان براندازی نظام نیستیم، اما اصلاحات را در نظام اسلامی شرعن لازم می‌دانیم. مراد ما از تغییر نیز دگرگونی نظام نیست بلکه منظور از تغییر ایجاد اصلاحاتی در درون ساختار نظام است.»

به گفته رهبران اهل سنت با گذشت ۳۹ سال از انقلاب هنوز حقوق قانونی آنها رعایت نشده است.

عبدالحمید از سران جمهوری اسلامی خواست که “فشارها و محدودیت‌های فراقانونی” را برطرف کنند. او خاطرنشان کرد: «حتی لائیک‌ها و سکولارهایی که در ایران زندگی می‌کنند حقوقی دارند که باید رعایت شود. باید در وضعیت کنونی تجدید نظر شود. نزدیک به چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما انتظار داشتیم که پس از حمایت وسیع جامعه اهل سنت از آقای روحانی شایستگان آنان در کابینه حضور داشته باشند اما از اهل سنت و جامعه زنان حتی یک وزیر در کابینه وجود ندارد.»

بیشتر بخوانیم: مسئولین استان کرمان از سفر «امام جمعه اهل سنت زاهدان» به این استان جلوگیری کردند!
مولانا عبدالحمید همچنین گفت که “باید تندروها و ارادتمندان دروغین نظام از سر راه برداشته شوند” و “آزادی‌های مذهبی و آزادی قلم و بیان وجود داشته باشد”.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: «ما ایرانی هستیم و برانداز نیستیم، اما حق‌مان را مطالبه می‌کنیم. حداقل ۲۰ میلیون اهل‌سنت در کشور زندگی می‌کنند و باید دیده شوند.»