“سهیل عربى” زندانى سیاسى با ضرب و شتم شدید به زندان بزرگ تهران منتقل گردید

روز ١١ بهمن ماه ” سهیل عربى” زندانى سیاسى پس از نگهدارى در قرنطینه زندان اوین به زندان بزرگ تهران در نزدیکی شهر قم منتقل گردید ، وى را مامورین زندان بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند و دست به تهدید و ارعاب وى زده اند ، سهیل عربى در پیام خود اشاره دارد که به اعتصاب غذاى خود در زندان تهران بزرگ ادامه خواهد داد .

به گزارش هرانا ،  در  تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۶، مسئولان زندان اوین از سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس دربند ۷ زندان اوین که در پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود در حمایت از دو فعال مدنی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی  و انتقال این دو به زندان قرچک بسر می‌برد، خواستند  تا دست از اعتصاب غذای خود بردارد و با مسئولان زندان در این رابطه همکاری کند که او با این درخواست مسئولان زندان به‌شدت مخالفت کرد.

بنا به این در خواست مسئولان زندان اوین، درگیری  شدید بین سهیل عربی زندانی سیاسی با مسئولان زندان به دلیل عدم پذیرش درخواست آنها از سوی او  صورت گرفت و مسئولان زندان، سهیل را تهدید کردند که اگر با این درخواست مخالفت کند و با آرامش، حاضر به انتقال نشود با نیروی گارد مواجه و به سلول انفرادی منتقل خواهد شد.

سهیل عربی به‌خاطر نوشتن مطالبی انتقادی در اینترنت ابتدا به حکم مراجع قضایی جمهوری اسلامی به «سب النبی» متهم و به اعدام محکوم شد هرچند حکم وی بعدا به ۷ سال حبس تقلیل یافت.

پیش‌تر آتنا دائمی و گلرخ ایرایی که از کوشندگان حقوق بشر به‌شمار می‌روند روز چهارشنبه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

آتنا دائمی فعال حقوق کودکان به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت و توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی به هفت سال حبس، و گلرخ ایرایی بخاطر نوشتن داستانی منتشر نشده درباره سنگسار و سوزاندن قرآن، به اتهام اهانت به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شده‌اند.