محکومیت یک درویش گنابادی به تحمل سه سال حبس

علیرضا نیکزاده درویش گنابادی، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سمنان به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش مجذوبان نور، علیرضا نیکزاده که مجالس درویشی شهرستان گرمسار در منزل وی برگزار می‌شود، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سمنان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد. در متن رأی صادره به تفکیک آمده است که این درویش به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک سال حبس و به اتهام “توهین به رهبری” به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم می‌باشد و بر اساس مقررات ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی‌‌ همان دو سال حبس در حق وی اجرا خواهد شد.

علیرضا نیکزاده عصر روز شنبه نهم دی‌ماه، با وجود کهولت سن، به طرز خشونت‌آمیزی توسط نیروهای امنیتی در میدان سعدی سمنان بازداشت و لحظاتی بعد از بازجویی به دلیل تشدید بیماری قلبی، تحت‌الحفظ به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شفا منتقل شد.

این درویش بازداشتی، تحت تدابیر شدید امنیتی و با دستبند و پابند در بیمارستان نگهداری و در کمتر از بیست روز مورد محکومیت دادگاه انقلاب قرار گرفت.