گزارشی از تداوم پلمپ محل کسب یک شهروند بهایی در شهریار

محل کسب عرفان بهامین، شهروند بهایی ساکن شهرستان شهریار بدلیل باور های دینی اش در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه سال جاری توسط مامورین اداره اماکن پلمب شد، علیرغم پیگیریهای صورت گرفته محل کسب این شهروند بهایی کماکان به همین شکل از فعالیت اقتصادی بازمانده است.

به گزارش هرانا ، پلمب محل کسب یک شهروند بهایی ساکن شهریار به نام عرفان بهامین از تاریخ ۲۷ آبان‌ماه تا به امروز ادامه دارد. محل کسب این شهروند بهایی که مشغول فروش لوازم ورزشی واقع در شهرک اندیشه شهر شهریار بوده، در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه سال جاری توسط مامورین اداره اماکن پلمب شده و تا لحظه تنظیم این گزارش، علیرغم تمام پیگیری های صورت گرفته ممانعت از فعالیت اقتصادی این شهروند بهایی بواسطه تداوم پلمب محل کسب کماکان ادامه دارد.

لازم به اشاره است بر اساس رویه شکل گرفته بخصوص در سالهای اخیر جلوگیری از فعالیت اقتصادی بهاییان بعنوان یک اهرم فشار بر پیروان این اقلیت دینی مورد استفاده سازمان یافته نهادهای انتظامی و امنیتی قرار می گیرد.
شهروندان بهایی بر اساس باور دینی خود اماکن کسب خود را به هدف اجرای مناسک مذهبی در بعضی از روزهای سال تعطیل می کنند. اما دستگاههای انتظامی و امنیتی علیرغم حقوق مشخص قانونی و شهروندی افراد در عمل به باورهای دینی خود و نحوه مدیریت اماکن تجاری خود، به پلمپ اماکن کسب آنان اقدام می کنند.

اقدام به پلمب مراکز صنفی شهروندان بهایی در حالی انجام می‌شود که براساس بند ب ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، صاحبین واحد صنفی می‌توانند تا سقف ۱۵ روز در سال واحد صنفی خود را بدون اطلاع اتحادیه تعطیل نمایند.

پلمب اماکن کسب بهاییان در ایران در حالی ادامه دارد که شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ۱۲ آذرماه سال جاری در گفتگو با رسانه ها گفت که “راجع به پلمپ اماکن تجاری و ممانعت از فعالیت بهایی‌ها، استعلاماتی از معاونت حقوقی رئیس جمهور شده است و این بحث را ازطریق حقوقی پیش می‌بریم تا راهکاری برای موضوع بیابیم.