تلاش برای اخذ تعهد از دراویش گنابادی در دانشگاه‌های دولتی

تعدادی از دراویش و پیروان طریقت نعمت‌اللهی گنابادی که در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند، قبل ازپایان ترم به کمیته‌های انضباطی فراخوانده شده و از آن‌ها خواسته شده تا به دستور نهادهای امنیتی و هیأت گزینش، فرم‌های تعهد به شرح تصویر ضمیمه این خبر را امضا نمایند در غیر این صورت قبولی آن‌ها لغو و از ادامه تحصیل ممانعت خواهد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، سپیده مرادی (دختر حمیدرضا مرادی از مدیران سایت مجذوبان نور) دانشجوی کار‌شناسی ارشد کامپیو‌تر دانشگاه تربیت مدرس از سوی کمیته انضباطی برای امضای اجباری تعهد احضار شده است. همچنین کسری نوری دانشجوی کار‌شناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران که هفته گذشته به همراه سه درویش دیگر بازداشت و هم‌اکنون در بند ٢٠٩ بازداشتگاه اطلاعات نگهداری می‌شود، قبل از بازداشتش مکرراً برای امضای اجباری تعهدنامه از سوی کمیته انضباطی احضار شد. با توجه به عدم تمکین این افراد، باید منتظر تصمیم مسئولین دانشگاه ماند.

وعده برگرداندن دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه و پایان روند محروم کردن عده‌ای از دانشجویان به دلایل سیاسی یکی از وعده‌های انتخاباتی روحانی بود. او در آخرین روزهای دولت قبلی‌اش به این وعده اشاره کرد و گفت: «سعی کردیم که دانشجوی ستاره‌دار به تاریخ ملحق شود».