مولانا عبدالحمید: مردم خواستار تغییرات هستند

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اعتراضات اخیر در نقاط مختلف کشور، بر لزوم توجه مسئولین به خواسته‌ها و رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کردند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید روز جمعه (۱۵ دی/۵ ژانویه) که در خطبه‌های نماز جمعه در برابر هزاران تن از نمازگزاران سنی‌مذهب کشور صحبت می‌کرد اظهارداشت که مردم خواستار تغییرات هستند. عبدالحمید تاکید کرد بسیاری از قوانین کشور پاسخگوی نیاز جامعه نیستند و نیاز به اصلاح دارند. به گفته او: «هر قانونی که نتواند مشکلات مردم را حل کند و مانعی بر مسیر حل مشکلات ایجاد کند باید تغییر داده شود». مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره مستقیم به اعتراض‌ها در بیش از صد شهر کشور ابراز داشت: «مهم این است که مردم دیده شوند و خواسته‌های آنان شنیده شوند.»

مولانا عبدالحمید در ادامه با اشاره به “تجمعات” و “راهپیمایی‌های اعتراضی” اخیر مردم در کشور، گفت: «مسئولین امر باید به تجمعات و راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیزی که این‌روزها در کشور در جریان است توجه کنند و حرف معترضین را بشنوند. باید تا جایی که دین اسلام و قانون اساسی آزادی داده است به مردم آزادی داده شود و فشارها برداشته شوند.»
این روحانی سنی به مشکلات اقتصادی مردم هم اشاره کرد و گفت: «مردم از یک طرف با مشکل کمبود درآمد و از طرف دیگر با فشارهای شدید اقتصادی و هزینه‌های سنگین زندگی مواجه هستند. بیکاری و فقر بسیار زیاد است.»