وفا راستی از زندان اصفهان آزاد شد

وفا راستی، شهروند بهایی ۲۱ ساله ساکن اصفهان که پیش تر مورخ ۵ دیماه توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیر شده بود روز گذشته از محل زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۵ دیماه همزمان با آزادی معین نامجویان، جوان بهایی ساکن اصفهان که از ۲۲ آذرماه در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد یکی از دوستان وی به نام “وفا راستی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به وفا راستی در گفتگو با گزارشگر هرانا، ضمن تایید این موضوع افزوده بود “از دلیل بازداشت وفا اطلاعی نداریم، در حالی که مسرور از آزادی معین بودیم خبردار شدیم وفا را گرفته اند بدون اینکه توضیحی برای این بازداشت ارائه شده باشد.”

روز گذشته مورخ ۱۲ دیماه، وقا راستی با تودیع وثیقه از محل زندان دستگرد اصفهان در میان استقبال دوستان و اعضای خانواده بصورت موقت آزاد شد.

گفتنی است بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به‌صورت سیستماتیک نقض شده است.