برگزاری مراسم کریسمس حکومتی برای مسیحیان زندانی در اوین / تصاویر

اگر ایران مهد آزادی است چرا در ابتدای این مراسم قرآن خوانده شد و کلامی از انجیل مقدس که می تواند متناسب با این ایام باشد خوانده نشده و چرا “سوادا آغاسر” مسیحی زندانی ارمنی تبار به خاطر بشارت آیین مسیحیت همچنان در زندان است؟

به گزارش محبت نیوز ، کمتر از یک هفته مانده به میلاد عیسی مسیح، منابع غیررسمی از ایران گزارش دادند که پس از چندین روز کشمکش سرانجام مسئولان زندان به «سوادا آغاسر» زندانی ارمنی اجازه دادند تا یک کشیش به داخل زندان مراجعه کند و وی مراسم آیینی خود را برگزار نماید. آغاسر، زندانی مسیحی ارمنی تبار از پیروان کلیسای گریگوری است که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و تبلیغ مسیحیت در زندان است. او در سال ۱۳۹۴ در دادگاه انقلاب شعبه ۲۸ به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال زندان محکوم شده و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.
این زندانی مسیحی ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۲ برابر با (دوم مارچ ۲۰۱۴) پس از گذراندن بیش از شش ماه حبس، از بند ۳۵۰ زندان اوین با قید وثیقه آزاد شد، اما کمتر از دو سال بعد در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال حبس محکوم شد و در ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۶ برای اجرای حکم پنج ساله به زندان فراخوانده شده و در حال حاضر در بند هفت زندان اوین به سر می‎برد.

مسوولان زندان اوین و قوه قضاییه اجازه نداده بودند سوادا آغاسر در ایام کریسمس به مرخصی اعزام شود.

اما اکنون برای نخستین بار جمهوری اسلامی دست به اقدام تازه‏ ای زد و برای زندانیان مسیحی داخل زندان اوین جشن کریسمس برگزار کرد و به طور وسیع برگزاری این مراسم رسانه‎ای شد.
این جشن سه ‏شنبه ۵ دی ماه در سالن آمفی‏ تاتر اوین برگزار شد. تقریبن همه این زندانیان آفریقایی تبار و سیاه پوست بودند و در فضای مجازی نوشته شده بود که اهل سومالی هستند و تعدادی سفید پوست هم بین آنها حضور داشتند.
نکته مهم در برگزاری این مراسم قرآن خوانی ابتدای جشن بود از سوره مریم با این معنی که «آنجا که مریم پاسخ ملامتگران را به اشاره حواله به طفل کرد و آن طفل به امر خدا به زبان آمد…» پس از آن دعای ربانی همراه با نواختن موسیقی اجرا شد و زندانیان مسیحی برای ادای احترام به پا خواستند و هر یک به طرقی این دعا را زمزمه کردند. بعد از اجرای دعای ربانی چراغ‌ها خاموش شد و بخش‌هایی از فیلم عیسی مسیح و مریم ( البته روایت اسلامی آن ) برای حاضرین پخش شد.
در پایان مراسم نیز هدایایی به رسم یادبود به زندانیان تقدیم شد و سپس پس از گرفتن عکس یادگاری، کشیش نان مراسم عشا را به زندانیان مسیحی داد و آنها پس از انجام این کار زانو زدند و هر یک به دعا پرداختند.اینکه جرم این زندانیان مسیحی چه بوده که به زندان افتادن و از کدام کشور هستند چندان مشخص نیست.
اینکه در ابتدای یک مراسم برای مسیحیان قرآن قرائت شده، آنهم آیاتی که معانی آن با روایات کتب مسیحی همخوانی ندارد حکایت از آن دارد که تا چه اندازه در برگزاری مراسم به جای ماهیت شاد کردن و امیدبخشیدن به این زندانیان مقاصد تبلیغاتی جمهوری اسلامی برنامه ‏‏ریزی شده است.
ولی خبری منتشر نشد که آیا سوادا آغاسر در این جشن عجیب و غریب شرکت کرده است یا نه، اما از تصاویر پیداست که علاوه بر یک کشیش، کارن خانلری نماینده ارامنه، یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی و هاشمی ‏طباء رییس پیشین سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی هم در مراسم حضور داشتند.

و اما نطق بت‏ کلیا در حمایت از جمهوری اسلامی !
یکی از سخنرانان این مراسم یوناتن بت‎کلیا بوده که وی ۵ دوره نماینده (ثابت) آشوریان است. او مدعی شده «زندگی ما در ایران توام با مسالمت نیست بلکه با محبت است، چرا که در محبت صلح و آسایش و آرامش وجود دارد.
ایکاش چشمان مدعیان حقوق بشر و دموکراسی باز باشد و گوش‌های‎شان بشنود که ایران مهد آزادی و آرامش است».
او همچنین افزود؛ «من آشوری و مسیحی که در ایران زندگی می کنم نیازی به قیم ندارم، مدعیان دروغین حقوق بشر عنوان می‌‎کنند که من آزادی ندارم بیایند این مکان را ببینند که زندانیان چگونه میلاد مسیح را با شادی جشن می‎گیرند و به چه صورت به درخواست‌های زندانیان پاسخ داده می شود و راهنمایی می‏شوند».
این پرسش مطرح است که اگر ایران مهد آزادی است چرا در ابتدای این مراسم قرآن خوانده شد و فیلم روایت اسلامی از مسیح پخش شده و حتی کلامی از انجیل خوانده نشد و چرا سوادا آغاسر زندانی ارمنی‏ تبار به خاطر بشارت مسیح در زندان است؟