همزمان با آزادی جوان بهایی در اصفهان، یک تن دیگر بازداشت شد

روز گذشته همزمان با آزادی معین نامجویان، جوان بهایی ساکن اصفهان، وفا راستی، ۲۱ ساله و از دوستان آقای نامجویان توسط نیروهای امنیتی اصفهان بازداشت شد.

به گزارش هرانا ، روز گذشته، معین نامجویان، جوان بهایی ساکن اصفهان که از ۲۲ آذرماه در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد با تودیع وثیقه آزاد شد.. همزمان با این آزادی یکی از دوستان وی به نام “وفا راستی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. از دلیل بازداشت وفا اطلاعی نداریم، در حالی که مسرور از آزادی معین بودیم خبردار شدیم وفا را گرفته اند بدون اینکه توضیحی برای این بازداشت ارائه شده باشد. وفا راستی، شهروند بهایی ۲۱ ساله است و در اصفهان زندگی می کند. از سرنوشت او پس از بازداشت کماکان اطلاعی در دست نیست. روز گذشته گزارش شده بود معین نامجویان شهروند بهایی ساکن اصفهان که مورخ ۲۲ آذرماه سال جاری در منزل شخصی خود به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شده بود با تودیع وثیقه از این محل آزاد شد.

گفتنی است بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به‌صورت سیستماتیک نقض شده است.)