دستگیری دو جوان به ظن “تبلیغ شیطان پرستی” در تهران

رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا مدعی دستگیری ۲ جوان ۲۲ ساله شد که به گفته او “در حال ترسیم اشکال و علائم شیطان پرستی” بر روی دیوار در خیابان پیروزی بودند. علیرغم اظهارات این مقام قضایی، لازم به ذکر است تعریف مشخصی از شیطان پرستی در بین قوای انتظامی و قضایی وجود ندارد، در موارد زیادی یش تر موسیقی و علائم هیپ هاپ یا موسیقی هارد راک نیز به عنوان نمادهای شیطان پرستی در رسانه ها معرفی شده بودند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دوم اسماعیل افشاری رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا اظهار کرد: “شب گذشته ماموران کلانتری حین گشت زنی درخیابان پیروزی متوجه حرکات مشکوک دو جوان ۲۲ ساله باچهره های متفاوت شدند که در حال ترسیم اشکال وعلائم شیطان پرستی برروی دیوار بودند”. وی با اشاره به دستگیری این افراد بیان کرد: “آنها در تحقیقات اعلام کردند که از طریق شبکه های اجتماعی جذب گروه شیطان‌پرستی شده اند و طی فراخوان گروه ها اقدام به این کار کردند”.

رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا با بیان اینکه دربازدید بدنی آنها خالکوبی واشکال شیطان پرستی مشاهده شد، ادامه داد:بر روی تی شرت یکی از آنان این نوشته درج شده بود: ( من اعتقادی به بشر ندارم ).

علیرغم اظهارات این مقام قضایی، لازم به ذکر است تعریف مشخصی از شیطان پرستی در بین قوای انتظامی و قضایی وجود ندارد، در موارد زیادی یش تر موسیقی و علائم هیپ هاپ یا موسیقی هارد راک نیز به عنوان نمادهای شیطان پرستی در رسانه ها معرفی شده بودند.