مولانا عبدالحمید خواستار بهره گیری از نیروهای بومی جوان در پستهای مدیریتی شد

امام جمعه اهلسنت راهدان در فرازی از سخنانش در مراسم روز (۱ دی‌ماه ۹۶) نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان،«استفاده از جوانان توانمند اقوام و مذاهب بومی» و «مشورت با نخبگان استان» را ازجمله انتظارات مردم از استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ ، مولانا عبدالحمید در این مراسم که استاندار جدید سیستان ‌و بلوچستان نیز حضور داشت، به خواسته‌ها و انتظارات مردم سیستان‌وبلوچستان از استاندار پرداخت و گفت: مردم سیستان‌وبلوچستان خواستار تغییر در استان هستند. باید منافع نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی مردم استان در تمام زمینه‌ها بر منافع افراد و گرو‌ه‌ها مقدم قرار داده شوند.

ایشان بر «بکارگیری نیروهای جوان» تاکید کردند و گفتند: دولت دوازدهم موضوع بکارگیری نیروهای توانمند و جوان را در برنامه دارد؛ این برنامۀ بسیار خوب و تاثیرگذاری‌ست زیرا بسیاری از افرادی که مدت‌های طولانی در یک پست مشغول هستند دیگر از توانایی و ابتکار لازم برخوردار نیستند. امیدواریم استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان نیز این موضوع را مدنظر قرار دهد و توانمندان و شایستگان بومی اقوام و مذاهب مختلف استان بکارگرفته شوند.

مولانا عبدالحمید در ادامه به دو معضل «فقر» و «بیکاری» در استان اشاره کردند و خاطرنشان نمودند: فشار اقتصادی بر مردم استان بسیار زیاد است و فقر و بیکاری در استان بیداد می‌کند. از استاندار محترم سیستان‌وبلوچستان انتظار داریم با مدیریت صحیح‌شان از تمام پتانسیل‌ها و توانایی‌های استان برای حل مشکلات اقتصادی مردم استفاده کند.

ایشان تاکید کرد: باید از تمام فرصت‌ها و امکانات استان به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده استفاده شود تا فقر و مشکلات مردم استان کاهش پیدا کند.

امام‌جمعه زاهدان «هم‌اندیشی با نخبگان» استان را از دیگر انتظارات مردم از استاندار برشمردند و گفتند: خواسته دیگر مردم استان آن است که از اندیشمندان و نخبگان آنان برای حل مشکلات استان نظرسنجی شود و با آنها مشورت صورت گیرد، یقیناً نظرات و مشورت‌های این افراد که از نزدیک مشکلات و محرومیت‌های استان را لمس می‌کنند، از مشورت‌های افرادی که در تهران و جاهای دیگر نشسته‌اند مفیدتر و کارسازتر خواهد بود.