صدور حکم سه ماه و یک روز حبس برای وحید پور طهماسب در مرحله تجدیدنظر

وحید پور طهماسب از اعضای عرفان حلقه که پیش تر در دادگاه انقلاب شهر بابل به اتهامات برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغى به نفع گروه هاى مخالف نظام مجموعا به یازده سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس از اعتراض به رای دادگاه، حکم وی در دادگاه تجدید نظر به سه ماه و یک روز تقلیل یافت.

به گزارش هرانا ، فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۸ دادگاه تجدید نظر استان مازندران حکم وحید پور طهماسب را که مجموعا به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود را به سه ماه و یک روز تقلیل داد. وحید پورطهماسب از فعالان گروه عرفان حلقه پیش تر در دادگاه انقلاب بابل به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی به ده سال و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی پس از اعتراض به رای دادگاه در تاریخ ۹ آذرماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه تجدید نظر استان مازندران به وکالت آقای سیامک رمضانی حاضر شد، در این دادگاه نامبرده از اتهام برهم زدن امنیت کشور تبرئه و حکم یکسال حبس وی از بابت تبلیغ علیه نظام به سه ماه و یک روز کاهش یافت.

حکم صادره مورخ ۲۸ آذرماه به سیامک رمضانی، وکیل مدافع وحید پورطهماسب ابلاغ شد.

لازم به ذکر است، وحید پورطهماسب پیش تر در تیرماه سال جاری مجددا به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و به مدت دوازده روز در بازداشتگاه سپاه ثارالله ساری گذران حبس سپری کرد، تا هنگام تهیه این گزارش از بابت پرونده جدید دادگاهی برای وی تشکیل نشده است.

یک منبع نزدیک به آقای پورطهماسب درباره فعالیت های وی گفت: “وحید پور طهماسب فعالیت های صلح آمیزی در چارچوب تبلیغ و معرفی گروه عرفان حلقه و آموزشهای آقای طاهری داشتن، وی همچنین تراکت هایی را نیز در حمایت از آقای طاهری منتشر کرده بود.”