یاشار رضوانی، شهروند بهایی ساکن تهران به تحمل ۲ سال زندان محکوم شد

یاشار رضوانی شهروند بهایی ساکن تهران که پیش تر در مردادماه سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود، به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یاشار رضوانی شهروند بهایی ساکن تهران به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام عضویت در تشکیلات بهایی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد. جلسه دادگاه آقای رضوانی پیش‌تر قرار بود مورخ ۲۸ دی‌ماه سال ۹۵ برگزار شود، اما به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد. آخرین جلسه دادرسی پرونده نهایتا در تاریخ ۲۹ مهرماه سال جاری برگزار شد. لازم به یادآوری است، یاشار رضوانی ساکن آریاشهر تهران روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۹۵ ساعت ۱۰:۴۵ صبح در منزلش توسط ماموران وزارت اطلاعات و با «شکستن در با دیلم» بازداشت و پس از ضبط وسایل شخصی اش ازجمله لپتاپ، ۲ گوشی موبایل و یک فلش‌مموری به زندان اوین منتقل شد.

آقای رضوانی پس از تحمل ۳۳ روز سلول انفرادی دربند ۲۰۹ زندان اوین، به بند ۴ عمومی این زندانمنتقل شد.
“اتهام اولیه عضویت در تشکیلات بهایی عنوان شده است که آقای رضوانی این اتهام را رد کرده، در واقع تشکیلاتی وجود ندارد که ایشان عضوش باشد.”

این شهروند بهایی نهایتا مورخ هفتم مهرماه ۹۵ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بند ۴ زندان اوین تا زمان برگزاری دادگاه موقتا آزاد شد.

حکم صادره در هفته گذشته به وکیل به یاشار رضوانی ابلاغ شده است، وی ۲۰ روز مهلت دارد تا به حکم صادره اعتراض کند.