انتقاد امام‌‌جمعه اهل‌سنت چابهار از اهانت به مقدسات اهل سنت در کتب درسی

مولوی عبدالرحمان سربازی، صبح روز ۲۴ آذرماه در «جلسه هفتگی پرسش‌وپاسخ» در چابهار، با انتقاد شدید از اهانت به مقدسات اهل سنت در یکی از کتب درسی آموزش‌ و پروش گفت این اهانت ها برای جامعه اهل‌سنت «غیرقابل تحمل و گذشت»‌ است.

به گزارش هرانا بنقل از خبرگزاری هرانا، مولوی عبدالرحمان سربازی، امام جمعه اهل سنت چابهار طی سخنانی در این جلسه که متن آن در کانال تلگرامی ایشان منتشر شده است، اظهار داشت: “ما (اهل‌سنت) هرگونه سخنی را نسبت به نفس خودمان تحمل می‌کنیم، اما اهانت به صحابه پیامبر خدا و مقدسات برای ما غیرقابل تحمل بوده و هیچ‌گاه در مقابل آن کوتاه نمی‌آییم”. این محقق برجسته اهل‌سنت در واکنش به “اهانت” در یکی از کتاب‌های درسی آموزش‌ و پروش به “حضرت ابوهریره” (از شخصیت های مورد احترام مسلمانان اهل سنت)، خاطرنشان کرد: “طبق عقیده اهل‌سنت و جماعت؛ نصف دین مسلمانان از روایت‌هایی سرچشمه می‌گیرد که حضرت ابوهریره از رسول اکرم روایت کرده است، لذا توهین به این صحابی بزرگ در نزد ما به شدت محکوم است”.

مدیر جامعه‌ الحرمین‌ الشریفین چابهار در پایان خواستار پیگیری این موضوع از سوی علما شد و گفت: “ما نباید در قبال این موارد بی‌تفاوت باشیم. این‌که یک نفر پشت منبر در این‌مورد چند کلمه صحبت ‌کند کار به‌جایی نمی‌رسد، بلکه علمای کرام باید این گلایه‌ها را مطرح کنند و در این مورد با وزارت‌خانه‌ها مکاتبه نمایند”.

گفتنی‌ست در کتاب «دین‌ و زندگی (۲)» که در پایه یازدهم مدارس آموزش‌ و پرورش تدریس می‌شود، از (حضرت) ابوهریره که یکی از صحابه پیامبر اسلام (و محترم نزد پیروان اهل سنت) است، با الفاظی یاد شده است که به باور این روحانی برجسته “زشت و اهانت‌آمیز” است.