دست خالی پیروان سایر ادیان در «بهشت اقلیت های جهان»؛ یوناتان بت کلیا و رفقا معترض شدند

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی خبر داده که ردیف بودجه اقلیت‎ها دو سال حذف شده است، اما نگفت چرا پیش از این به حذف آن اعتراض نکرده بود؟

به گزارش محبت نیوز ، یوناتن بت‎کلیا، نمانیده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی، همان نماینده‎ای که جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین دموکراسی و بهشت اقلیت‎های دنیا می‎دانست، پس از آن که دولت بودجه ۱۳۹۷ کل کشور را به مجلس ارائه و دید خبری از پول نیست، لب به اعتراض گشوده و گفته «یک ریال هم از بودجه به اقلیت‎ها تخصیص داده نشده است». سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه اما سکوت کرده و ترجیح‎ داده چیزی نگوید چرا که آن وقت باید پاسخ دهد این همه تملق و بله قربان‎گویی نتیجه‎اش چه شد؟ حالا “بت‏ کلیا” از رایزنی با کابینه برای تسریع در پرداخت بودجه اقلیت‎ها خبر داده و گفته با وجود گذشت ۹ ماه از سال هنوز از بودجه ۴ میلیارد ۲۵۲ میلیون تومانی پیروان سایر ادیان، یک ریال هم پرداخت نشده است.
او گفته برای عملیاتی شدن نشست ها و برنامه های جامعه اقلیت ها باید اعتبارات در نظر گرفته شده واریز شود در غیر این صورت مشکلاتی بروز خواهد کرد.
بت‎کلیا از برگزاری نشستی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی علل تاخیر در تخصیص اعتبارات مصوب خبر داد و افزود «طبق این جلسه مقرر شد هر چه سریع تر بودجه مصوب اقلیت ها که به اذعان رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده پرداخت شود».

او افشا کرد که متاسفانه در دو سال گذشته بودجه اقلیت‎ها از ردیف‎های بودجه‎ای حذف شد و سال گذشته مقدار اندکی از بودجه مصوب پرداخت شد اما در این سال ها هیچ زمان تخصیص صد در صدی بودجه مصوب به اقلیت ها را شاهد نبوده‌ایم.

طبق گفته او از بودجه ۴ میلیارد ۲۵۲ میلیون تومان اقلیت‎ها در بودجه سال ۹۶، ۱۸ درصد به آشوریان، ۱۸ درصد کلیمیان، ۲۲ درصد زرتشتی و ۴۲ درصد نیز به ارمنه اختصاص داشت، بت‏ کلیا اما نگفت چرا پیش از این به حذف ردیف بودجه اقلیت‎ها اعتراض نکرده بود؟
با این جود صدها میلیارد از بودجه کشور صرف نهادهای دینی و اسلامی شده است، سازمان‎های عریض و طویلی که هر کدام بر اقتصاد ایران چمبره زدند.