چهار شهروند بهایی دیگر در بیرجند آزاد شدند

روز گذشته چهار شهروند بهایی ساکن بیرجند از توابع استان خراسان جنوبی که از مهرماه سال جاری در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می بردند با صدور قرار وثیقه و تودیع آن تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند. دو روز پیش نیز سه شهروند بهایی دیگر از همین محل با شرایط مشابه آزاد شده بودند.

به گزارش هرانا ، سهراب ملاکی، شیدا عابدی، مریم مختاری و سیمین محمدی، چهار شهروند بهایی اهل خراسان جنوبی با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی بیرجند آزاد شدند. این چهار شهروند بهایی مورخ ۲۹ مهرماه ۹۶ در قالب یک گروه ۹ نفره از شهروندان بهایی منطقه بیرجند بعد از تفتیش منازل خود بازداشت شده بودند. هر چند دلیل مشخصی برای بازداشت این افراد بیان نشده است با اینحال زمان بازداشت آنان همزمان با فرارسیدن یکی از اعیاد پیروان دیانت بهایی بود.لازم به اشاره است دو روز پیش مورخ ۲۷ آبان ماه نیز سه شهروند بهایی دیگر به نامهای خلیل ملاکی، بهمن صالحی و ساغر محمدی از همین محل با شرایط مشابه آزاد شده بودند.

علیرغم ۷ آزادی فوق کماکان دو تن از گروه ۹ نفره بازداشت شده فوق به نامهای فیروز احمدی و بیژن احمدی کماکان در زندان به سر می برند.