تمدید مرخصی درمانی عفیف نعیمی، از مدیران محبوس جامعه بهایی

عفیف نعیمی، از مدیران محبوس جامعه بهایی که دهمین سال حبس خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می کند به بیماریهای متعدد و جدی دچار است. آقای نعیمی در یک دهه اخیر از دریافت خدمات پزشکی کافی محروم مانده است با اینحال در ماه اخیر اجازه یافته است تحت عنوان مرخصی استعلاجی جهت پیگیری امور درمانی خود از زندان خارج شود.

به گزارش هرانا ، مرخصی استعلاجی عفیف نعیمی یکی از مدیران سابق جامعه بهایی ایران و زندانی بیمار زندان رجایی شهر کرج تمدید شد. آقای نعیمی هفته اول آبان ماه در حالی که دهمین سال حبس خود را سپری می کرد با توجه به استمرار بیماری قلبی و بر اساس نظریه کمسیون پزشکی قانونی و موافقت دادستانی به مرخصی استعلاجی اعزام شد. در حالی که آقای نعیمی خود را آماده بازگشت به زندان کرده بود با توجه به وضعیت پزشکی نامناسب و لزوم درمانی که در مورد او شدیدا دیده میشود مقامات قضایی با تمدید ۱۵ روزه مرخصی استعلاجی او موافقت کردند.

علاوه بر مشکلات قلبی و مواردی مانند مشکل انعقاد خون. پیشتر اعلام شده بود که این شهروند بهایی به ناراحتی شدید غدد لنفاوی و تورم حاد در ناحیه‌ی گلو نیز مبتلا است. بیماری که به علت عدم رسیدگی پزشکی تشدید شده بود.
آقای نعیمی در طول یک دهه اخیر که در زندان به سر می برد در چند نوبت به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شده بود.

لازم به یادآوری است عفیف نعیمی به همراه فریبا کمال آبادی، مهوش ثابت، بهروز توکلی، جمال الدین خانجانی، سعید رضایی و وحید تیزفهم، عضو هیاتی به نام «یاران» بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت.

شش نفر از آنها، در اواخر اردیبهشت ۱۳۸۷ در یورش هم زمان نیروهای امنیتی به منازلشان در تهران دستگیر شدند. یکی از آنان (مهوش ثابت)، پیشتر در اواسط اسفند ۱۳۸۶ در مشهد بازداشت شده بود.

پس از حدود دو سال و نیم حبس انفرادی و بازجویی‌هایی که بدون حضور وکیل و مشاوره حقوقی در بند ۲۰۹ زندان اوین انجام شد، در مرداد ۱۳۸۹ قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برای هر یک از متهمان ۲۰ سال حبس تعیین کرد. حکمی که در نهایت به ۱۰ سال حبس در مرحله تجدیدنظر تقلیل یافت.
از گروه مدیران جامعه بهایی که تحمل حبس می کنند به تازگی خانمها مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی با پایان محکومیت آزاد شده اند و سایر افراد دربند نیز آخرین ماههای حبس ناعادلانه خود را سپری می کنند