زاهدان؛ محکومیت شش شهروند بهایی به جمعاً هیجده سال حبس

شش شهروند بهایی ساکن زاهدان از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهر زاهدان به اتهام عضویت در تشکل جامعه بهایی مجموعا به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هوشنگ مختاری (ساکن سراوان)، بیژن اسلامی مهدی آبادی (ساکن خاش)، علی محمد اَنوری علی آبادی (ساکن ایرانشهر)، بهادر کامجو (ساکن چابهار)، روشن بارقی (ساکن چابهار) و فهیمه اسحاق نور آبادی (ساکن چابهار) هر یک از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر زاهدان محاکمه و به سه سال حبس تعزیری محکوم گشته اند.

این شهروندان در اردیبهشت ماه ۹۶ از سوی مامورین وزارت اطلاعات در شهر زاهدان بازداشت و به «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در تشکل جامعه بهایی» متهم شدند.

جامعه بهاییان، یکی از اقلیت‌های مذهبی در ایران است که با بیشترین حجم آزار و اذیت و سرکوب مواجه است. اعضای این اقلیت مذهبی، از اینکه بتوانند به صورتآزادانه اعمال مذهبی خود را انجام بدهند، ممنوع هستند و به صورتی سیستماتیک از تحصیلات عالیه و همچنین اشتغال و کسب‌وکار محروم می‌شوند. اعضای این اقلیت مذهبی همچنین با توقیف اموال خود مواجه‌اند و رهبران آنها در زندان به سر می‌برند. در حال حاضر بیش از ۹۰ تن از اعضای جامعه بهاییان در ایران در زندان‌ها به سر می‌برند.