«یوناتن بت‏ کلیا» وکیل‎الدوله‎ای که از سفره مردم بی‎خبر است!

آیا مسئولیت یک نماینده مجلس دانستن مایحتاج اصلی سفره مردم هست یا خیر؟ بی‎خبری او چه مفهمومی می‎تواند داشته باشد؟

به گزارش وب‏سایت جماران که زیر نظر سیدحسن خمینی، نوه روح‎الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران اداره می‎شود در پرسشی از چند نماینده مجلس شورای اسلامی از آنها پرسیده «قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن و یک عدد نان لواش و … چقدر است؟». یوناتن بت‏ کلیا، نماینده آشوریان در مجلس در پاسخ به این سوال گفته «از قیمت‎ها خبر ندارم چون در خرید نیستم و خانواده مسئول خرید این اقلام برای خانه هستند». این که یک نماینده تا این حد از مسائل معمول جامعه

که مربوط به کالاهای اساسی برای ارتزاق شهروندان است بی‎اطلاع باشد در نوع خود جالب است.اینکه بت‏ کلیا به این پرسش پاسخ نداد، مشخص نیست و قضاوت در مورد اینکه از قیمت کالاها بی‎خبر بوده و یا دلایل دیگری داشته سخت است. اما وب‎سایت جماران تاکید کرده بعضی از نماینده اصلن به این سوال پاسخ ندادند و بعضی دیگر پاسخ دادند، اما تماس گرفتند و خواستند منتشر نشود، بنابراین یوناتن بت ‏کلیا اصراری نداشته که دیگران بدانند او به عنوان نماینده حدود ۱۶۰ هزار مسیحی ایرانی که عموم آنها مثل سایر مردم ایران در سختی زندگی می‎کنند از قیمت‎ها بی‎خبر است.

به طور میانگین حقوق یک نماینده بین پنج تا شش میلیون تومان است و بت‎کلیا عضو کمیسیون عمران است و بارها در مورد نرخ مسکن، زمین و مصالح ساختمانی مثل سیمان و فولاد با رسانه‎ها مصاحبه کرده است.
اگر از نظر معیشتی زندگی او سخت می‎گذشت حتمن اعضای خانواده‎اش که مسئول خرید مایحتاج روزانه هستند اطلاعاتی از قیمت‎ها به او می‎دادند تا فکری به حال آن کند.( اگر چه که گویا خانواده و فرزندانش در آمریکا پناهنده و زندگی می کنند )

چند نماینده دیگر نیز این سوال را پاسخ داده بودند و رقم‎های تقریبی درستی گفته بودند.
آیا مسوولیت یک نماینده دانستن مایحتاج اصلی سفره مردم هست یا خیر؟
آذر ماه سال ۱۳۹۵ بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی به دلیل حادثه قطار تبریز- دامغان پیش آمد و این نماینده که به شدت خود را به دولت روحانی نزدیک کرده از آنهایی بود که موافق با استیضاح نبود. او در یک مصاحبه گفت «تغییر وزیر راه و شهرسازی در شرایط کنونی که چند ماه از دوره دولت یازدهم باقیمانده است، به صلاح نیست. به جای استیضاح وزرا، به فکر حل مشکلات مردم باشیم».

بت‎کلیا نماینده آشوریان در مجلس بارها در مورد لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم گفتگو کرده است، این پرسش مطرح می‏شود او چطور از قیمت‎های کالاهایی به این مهمی خبر ندارد، اما دلسوز معیشت مردم است؟ دلسوزی و شعار دادن‎های او را باید باور کرد یا بی‎خبری از اوضاع و احوال مردم را؟ آیا پاسخ ندادن به این سوال احتمال بی‏تفاوتی او نسبت به مردم و ضعف در جایگاه نمایندگی او نیست؟ حال آنکه با هر روشی تلاش می‎کند خود را در دل حاکمیت و صاحبان قدرت جای خوش کند، حتی اگر مجبور شود در کنار یک زیارتگاه مسلمانان به جهت خشنودی اربابان عکس یادگاری بگیرد و فراموش کند، که اگر برای مسلمان احترام قائل است، انتشار تصاویر بدون حجاب اقوامش در صفحه اینستاگرام‏اش چیست؟