یزدی: یک اقلیت مذهبی برای مردمی که اکثریت مسلمان هستند، حق تصمیم‌گیری ندارد

عضو شورای نگهبان ایران می‌گوید که فقهای این شورا به اتفاق آرا به توقف فعالیت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد رأی داده‌اند.

به گزارش «محبت نیوز»، محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه گفته است که “این تصمیم یک تصمیم قانونی، شرعی، قطعی و غیرقابل برگشت است و هیچ‌کس این قانون را نمی‌تواند برگرداند.” او هشدار داده که تلاش برای برگرداندن این رأی “مقابله با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران است و نظام قطعا در برابر آن می‌ایستد”. این عضو شورای نگهبان درباره دلیل تصمیم شش فقیه این شورا گفت که “این اقلیت مذهبی (آقای نیکنام ) برای مردمی که اکثرن مسلمان هستند، حق تصمیم‌گیری ندارد و این خلاف شرع است”. سپنتا نیکنام در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهرو روستا در اردیبهشت ۱۳۹۶ با کسب بیش از ۲۱ هزار و هفتصد رأی به عنوان نفر هفتم به شورای یازده نفری شهر یزد راه پیدا کرد.
او که در دوره قبلی شوراها به مدت چهار سال عضو شورای شهر یزد بود، بعد از انتخاب در دوره پنجم به دلیل زرتشتی بودن با شکایت یک نامزد رقیب روبرو شد و در نهایت عضویت او به حکم دیوان عدالت اداری و با استناد به نامه‌ای از احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان معلق شد.