سهیل عربی دست به اعتصاب غذای خشک زده است/ نامه این زندانی عقیدتی

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، طی روزهای اخیر در بند هشت اوین اعلام اعتصاب غذای خشک و تر کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی بار دیگر در پی انتقال اش به بند هشت اوین اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده و خواستار «محاکمه علنی»، «ملاقات با لباس شخصی» و «رعایت اصل تفکیک جرائم» شده است. متن نامه اعلام اعتصاب غذای این زندانی عقیدتی که برای انتشار در اختیار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید: «این‌جانب سهیل عربی چهار سال از بهترین روزهای زندگی‌ام را به جرم بیان حقیقت پشت میله‌های زندان گذراندم به هر سختی بود تاکنون مقاومت کرده‌ام بلکه صدایم شنیده شود و بابت چهار سال شکنجه شدن به جرم اظهارنظر و متفاوت اندیشیدن از من دلجویی شود. اما شرایط را برایم هرروز سخت‌تر از گذشته کردند اعتصاب غذای خشک و

تر خود را در اعتراض به شرایط دشواری که برایم درست کرده‌اند آغاز می‌کنم و تا زمانی که خواسته‌هایم را نگیرم حتی اگر به قیمت از دست دادن جانم تمام شود ادامه می‌دهم خواسته‌های من به شرح زیر است:

۱_محاکمه علنی توسط قضات عادل (هیچ مطلب توهین‌آمیزی توسط من منتشر نشده است و مطابق اصل ۲۳ قانون اساسی هیچکس را نمی‌توان به صرف داشتن عقاید متفاوت مورد مجازات قرار داد) لذا قاضی اگر عروسک خیمه‌شب‌بازی قرارگاه ثارالله نباشد حکم برائت مرا از این اتهام خواهد داد.

۲_ من یک زندانی سیاسی هستم یعنی برای توامان داشتن آزادی و برابری جنگیده‌ام و روشنگری کرده‌ام نه دزدی کرده‌ام و نه دست به اسلحه برده‌ام و نه آزارم به کسی رسیده است لذا باید تفاوتی بین من و یک خلافکار و مجرم واقعی باشد پس تحت هیچ شرایطی لباس تحقیرآمیز زندان را نمی‌پوشم و خواهان تفکیک زندانیان خطرناک و کلاهبردار می‌باشم. هرروز که من در زندان باشم به جرم شما مسئولان جمهوری اسلامی می‌افزاید نظر به اینکه ممکن است روزی وجدان شما یا مردم بیدار شود و وضعیت اسفناک اکنون تغییر کند پیشنهاد می‌کنم دست از جنایت بردارید.

هشدار می‌دهم مرگ من هزینه سنگینی برای شما خواهد داشت.

سهیل عربی

بند ۸ زندان اوین»

سهیل عربی پیش تر در اعتراض به فشارهای نیروهای امنیتی بر خود و خانواده‌اش و پرونده‌سازی‌های صورت گرفته به مدت ۶۰ روز در اعتصاب غذا به سر برد و پس از انتقال از بند هفت اوین به بند امنیتی ۳۵۰ اوین، به اعتصاب خود پایان داد اما پس از چند روز، در پی انتشار دو عکس از این زندانی عقیدتی و سایر زندانیان بند ۳۵۰، به بند امنیتی ۳۵۰ منتقل شد.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.