محل کسب ۱۴ شهروند بهایی در شیراز و گنبدکاووس پلمب شد

محل کسب ۱۴ شهروند بهایی در شهرهای شیراز ،گنبدکاووس و گرگان به دلیل باورمند بودن آنان به آئین بهایی توسط اداره اماکن عمومی پلمب شد.

به گزارش پیام نیوز ، پلمب محل کسب بهائیان در حالی صورت می گیرد که مامورین اداره اماکن با استناد به ماده ۲۷ قانون نظام صنفی موضوع نداشتن پروانه کسب بهائیان را مطرح کرده است که این موضوع از سوی صاحبان محل کسب رد شده و صاحبان آن محل کسب تصویری از پروانه کسب خود را در کنار برچسب زرد رنگ اداره اماکن عمومی زده اند.بنابراین گزارش و براساس یافته های خبرگزاری پیام نیوز محل کسب پنج شهروند بهایی در شیراز و هشت محل کسب در گنبدکاووس و محل کسب یک شهروند بهایی در گرگان توسط اداره اماکن عمومی پلمب شده است.

صاحبان محل کسب ساکن شهر شیراز ریاض اله خادم دارای واحد صنفی جلوبندی اتومبیل،اسماعیل فروزان دارای واحد صنفی کتاب و محصولات کودک،فرشاد فرزندی دارای واحد صنفی ابزار فروشی، ورجاوند مستقیم دارای واحد صنفی عینک فروشی و مصطفی شاعرزاده دارای واحد صنفی فروش، نصب وتعمیر سیستم های حرارتی می باشند.
همچنین صاحبان محل کسب هشت محل کسب پلمب شده در گنبدکاوس دوواحدصنفی متعلق به کوروش زیاری و واحدهای صنفی خانم حمیده زیاری، ایرج روشنی، هومن طائف، ساسان ثابتی، شهرام تهذیب و همچنین واحد صنفی فرهاد فنائیان توسط اداره اماکن پلمب شده است.
به گفته یک منبع مطلع «پلمب محل کسب بهائیان گنبد در حالی صورت می گیرد که این پلمب ها در پی اخطار روز پنجشنبه اتحایه های صنفی مبنی بر لزوم باز نگه داشتن واحد های صنفی در روزهای شنبه و یکشنبه که تعطیل مذهبی بهائیان است، صورت گرفت».

بنابراطلاعات به دست آمده محل کسب مهران خلخلی که دارای واحد صنفی پخش شیشه عینک در گرگان بود نیز توسط مامورین اداره اماکن عمومی پلمب شده است.

طی روزهای اخیر همچنین دستکم به چهل کسبه بهایی در استان گلستان نیز تذکر شدید داده اند، در صورت تعطیل بودن محل کسب آنان در ایام تعطیلی آئین بهایی محل کسب آنان پلمب خواهد شد.

در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.براین اساس در حال حاضر بیش از سیصد محل کسب بهائیان در ایران همچنان پلمب می باشند که می توان به پلمب چندین ساله در همدان، رفسنجان، کرمان اشاره کرد و پلمب های که طی سال اخیر صورت گرفته را می توان به پلمب محل کسب نود و چهار محل کسب در شمال کشور و بیست و چهار محل کسب در ارومیه اشاره داشت که در کنار این پلمب ها در شهرهای دیگر نیز محل کسب بهائیان پلمب شده است.
خبرگزاری پیام نیوز ( بهایی نیوز سابق) پیشتر دلیل پلمب محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با اعیاد دیانت بهایی در تعطیلی مذهبی ۹ روز دیانت بهایی اعلام کرده است و همواره در سالهای گذشته شاهد پلمب محل کسب شهروندان بهایی بوده ایم. طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.

بازداشت و پلمب محل کسب بهائیان در حالی صورت گرفته است که دیروز و امروز براساس عقاید بهائیان از اعیاد بهائیان ایران و جهان محسوب می شود.