امام جمعه آزاد شهر: “باید همه اقوام و مذاهب به طور یکسان و بدون تبعیض در سطوح مختلف دولتی استخدام شوند”

مولوی محمدحسین گرگیج، تعامل با دولت را منوط بر استفاده از نیروهای بومی و نخبه دانستند و بر ضرورت بکارگیری بدون تبعیض شایستگان اقوام و مذاهب مختلف کشور در دولت دوازدهم تاکید کردند.

به گزارش  کمپین فعالین بلوچ به نقل از پایگاه خبری دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، مولوی گرگیج در بخشی از سخنان خود در مراسم نمازجمعه ( ۲۸ مهر ۹۶) شهرستان آزادشهر گفت: بنده در سفری که به نقاطی از بلوچستان داشتم مشاهده کردم برخی از نیروهای دولتی مناطق، بومی بودند و این موضوع موجب تعامل بسیار خوبی بین مردم و مسئولین شده بود، وقتی مسئول یک منطقه، بومی باشد مردم آن را فرزند خود می دانند و با وی همکاری می کنند. ایشان با بیان این که “مردم، نیروهای بومی را بیگانه تصور نمی کنند” تصریح کردند: نیروهای بومی با آداب و رسوم منطقه خود آشنایی دارند پس تاکید ما هم برای این است که در صورت استفاده از نیروهای بومی، امور به درستی انجام می گیرند و امنیت نیز برقرار خواهد شد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: در زمان تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم پس از عدم دعوت مولانا عبدالحمید قلوب شهروندان اهل سنت جریحه دار شد و بنده این دولت را تحریم کردم و اکنون می گویم اگر شما در استفاده از نیروهای دولتی، از شایستگان و افراد بومی اقوام و مذاهب مختلف استفاده کنید با شما تعامل خواهیم کرد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با اشاره به مراسم تودیع و معارفه استان دار جدید استان گلستان اظهار داشت: از استان دار جدید استان گلستان انتظار می رود که از نیروهای بومی استفاده کند، استان گلستان، رنگین کمان اقوام و مذاهب به شمار می رود پس این رنگین کمان هنگامی زیبا می شود که از تمام رنگ های آن کار گرفته شود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه تاکید کردند: باید همه اقوام و مذاهب به طور یکسان و بدون تبعیض در سطوح مختلف دولتی استخدام شوند، همه مردم، خادم کشور هستند پس باید از آنان در تمامی نقاط استفاده کرد، دولت در صورتی کامیاب می شود که بدون تبعیض از همه اقشار و مذاهب کشور در پست های مختلف با توجه به تناسب جمعیتی آنان کار بگیرد.

مولوی گرگیج در ادامه افزودند: استان ما (گلستان) به ظاهر سر سبز و زیبا به نظر می رسد اما مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند و با مشکلات بسیار متعددی روبرو هستند، بنده در بلوچستان نیز تاکید کردم که طرح توسعه سواحل مکران باید به نفع مردم بومی باشد تا تعادل جمعیتی آن جا به هم نخورد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان این بخش از سخنان شان گفتند: مردم، بهترین گنج کشور به شمار می روند، اگر از همه ملت استفاده کنیم موجب اتحاد و هم دلی آنان می شود و تمامی تهدیدها خنثی خواهند شد، نباید افراد خاصی سرمایه کشور را چپاول کنند و در اختیار خود قرار دهند که این مسئله موجب نارضایتی مردم خواهد شد.