کامران شهیدی از زندان اوین آزاد شد

کامران شهیدی شهروند بهایی ساکن کرج که پیشتر در تاریخ دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بود با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش پیام نیوز،  کامران شهیدی در تاریخ ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۶ پس از بیست و سه روز حبس که به مدت ۲۱ روز در سلول انفرادی بود با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. به گفته یک منبع مطلع» کامران شهیدی در طول دوران بازداشت تحت بازجویی های مکرر قرار گرفته بود و با وجود در زمان بازداشت وی اموال محل کسب ایشان که دارای طلا فروشی بودند نیز توقیف شده که با وجود آزادی ایشان اموال وی تحویل داده نشده است.»این منبع آگاه افزود که » حدود ۲ کیلو طلا و مقداری سکه، پول و دلار به میزان حدود ۳۰۰ میلیون تومان از جمله مواردی است که در زمان بازداشت این شهروند بهایی مامورین امنیتی آنان را توقیف کرده است.»

طی روزهای اخیر بازداشت شهروندان بهایی در ایران افزایش چشمگیری پیدا کرده است که می توان به بازداشت ۹ شهروند بهایی در کرمانشاه اشاره داشت. عزت الله شهیدی، فروزان امینی برادر و همسر برادر کامران شهیدی می باشد که از جمله بازداشت شدگان اخیر می باشد.

هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی و اقتصادی خود همچون حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.