بنیامین نتانیاهو: مسیحیان بی‎شماری تحت سلطه ایران رنج می‌برند+ویدیو

نخست وزیر اسراییل در سخنانی که برگرفته از گزارش‌ رسانه‎ها و نهادهای مدافع حقوق بشر در مورد وضعیت مسیحیان در ایران بود، به اینکه حسن روحانی به دروغ وعده بهبود وضعیت اقلیت‎ها را داده بود انتقاد کرد.

به گزارش محبت نیوز ، نیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در سخنرانی خود در همایش رسانه‌های مسیحی، ایران را به نقض حقوق مسیحیان متهم کرد. این همایش در موزه اورشلیم برگزار شد. نخست وزیر اسراییل به صراحت گفته بعضی از رهبران جهانی برای مماشات با ایران این سرکوب را نادیده می‎گیرند. او در بخش دیگری از سخنرانی خود  عنوان کرد: «امروز درخواست ساده‎ای از رسانه‌های حاضر در این اتاق دارم. این هفته را به تشریح وضعیت بحرانی مسیحیان بی‌شماری اختصاص دهید که تحت سلطه ایران رنج می‌برند». نتانیاهو با اشاره به وضعیت دشوار اقلیت مسیحی در ایران افزود: «ایران تهدیدی برای همه دنیاست، اما امروز می‌خواهم درباره دشمنی ایران علیه مسیحیان صحبت کنم. “مسیحیان بی‌رحمانه در جمهوری اسلامی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. کشیش‌ها بدون هیچ دلیلی زندانی می‎شوند، هیچ دلیلی به جز اینکه رهبر روحانی مسیحیان هستند. مسیحیان شلاق می خورند. باورتان می‌شود؟ مسیحیان به خاطر نوشیدن شراب در حین ( مراسم عشا ربانی) شلاق می‎خورند».

او همچنین تاکید کرد: «مسیحیان فقط به خاطر عمل کردن به اعتقادات دینی خود وحشیانه مورد شکنجه قرار می‎گیرند.

برخی از رهبران جهانی برای مماشات با ایران این سرکوب را نادیده می‌گیرند، اما من یکی از آن‌ها نیستم. معتقدم رفتار یک کشور نسبت به اقلیت‎های مذهبی نشانه خوبی از رفتار آن کشور نسبت به شهروندان خود و کشورهای همسایه‌اش می‎باشد».

او از رسانه‎ها خواست از رهبران شجاع مسیحی گزارش دهند که به خاطر انجام فرایض دینی خود زندانی می‌شوند و با خانواده‌های معلمانی ملاقات کنید که به خاطر مسیحی شدن سال‌ها زندانی‌اند.

همچنین درخواست کرد دروغ‌های رییس جمهوری ایران حسن روحانی که در سال ۲۰۱۳ وعده داد که همه ادیان در ایران عدالت را احساس می‎کنند نمایان شود در حالی که مسیحیان بسیاری تحت وحشت دائمی زندگی می‎کنند».

این برای نخستین بار است که یکی از مقام‌های بلند پایه کشورهای خاورمیانه به این صراحت در مورد حقوق مسیحیان ایران صحبت می‌کند و از رسانه‌ها و جوامع بین‎المللی می‌خواهد تا در مورد آن افشاگری کنند.