تحریف و حمله به آموزه‌ها و نشانه‎های “مسیحیت” از تریبون‌های رسمی جمهوری اسلامی

گروهی از تئوریسین های نزدیک به حکومت در یادداشت‌ها و مقالات متعدد که در خبرگزاری‌های رسمی منتشر می‎شود در حال پمپاژ تحریف‌های خودساخته درباره اصول اعتقادی و ایمانی مسیحیان هستند.

به گزارش محبت نیوز در هفته‌های اخیر موجی از مسیحیت‎ستیزی در رسانه‎های رسمی و خبرگزاری‎های جمهوری اسلامی کلید خورده که منابع تغذیه کننده آنها حوزیان و روحانیون هستند. پس از آنکه فرمانده سپاه مازندران نسبت به رشد رسانه‌های مسیحی و کلیساها در ایران هشدار داد و امام جمعه ورامین گفت که استفاده از صلیب و نشان‌های مسیحیت برای مسلمانان اشکال دارد، حالا گروهی از اندیشمندان و تئوریسین های نزدیک به حکومت در یادداشت‌ها و مقالات متعدد که در خبرگزاری‌های رسمی منتشر می‎شود در حال پمپاژ تحریف‌های خودساخته درباره اصول اعتقادی و ایمانی مسیحیت هستند.
یحیی یثربی، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبائی در مقاله‌ای که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده با عنوان «خطرات اسلام تحمیلی» نوشته «اساس دین اسلام، هدایت است؛ یعنی مردم را راهنمایی کردن، نه زیر فشار قرار دادن و هدایت جز با تبلیغ و اطلاع رسانی و توضیح و توجیه امکان ندارد».
او در بخشی از این تفسیر مدعی شده اساس ایمان مسلمان، توجیه عقلی است و توجیه، تحمیل بردار نیست. در اینجا توجیه به معنای بیان کردن دلایل و نشانه‌های درستی یک گزاره است. برخی ادیان، مانند مسیحیت، ایمان را غیرعقلانی می‌دانند. به این معنا که انسان باید چیزی را بپذیرد، بی‌آنکه برای آن دلیل و نشانه‌ای از حقانیت داشته باشد.
تا همین چند ماه پیش رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی به طور مدام برنامه‌هایی با مضامین مسیحی ستیزی و یهودی ستیزی تولید و برای مخاطبان خود منتشر می‌کردند. آثار تولید چنین محتوایی در رسانه‌های خود را در تخریب نمادها و بناهای باستانی مسیحیان و یهودیان گرفته تا نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌های دینی در جامعه، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی نشان می‎هد.