نمایندگان استان یزد در مجلس ایران خواهان توقف حکم تعلیق “سپنتا نیکنام” شده‌اند

شماری از نمایندگان مجلس ایران از علی لاریجانی، رئیس این مجلس خواسته‌اند تا در برابر تعلیق عضویت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد واکنش نشان دهد.

به گزارش محبت نیوز ، نماینده زرتشتیان و همچنین نمایندگان استان یزد حکم دیوان عدالت اداری در مورد تعلیق عضویت “سپنتا نیکنام” را غیر قانونی دانستند. حضور نیکنام در شورای شهر یزد به دنبال شکایت نامزد اصولگرای شکست خورده این شورا به حالت تعلیق در آمده است. این دومین حضور آقای نیکنام در شورای شهر یزد است. به گفته بی بی سی، این در حالی است که انتخابات شورای شهر یزد به تائید شورای نگهبان رسیده بود. شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایت وارده، در شهریور امسال رای به توقف فعالیت آقای نیکنام داد که با واکنش‌های منفی در ایران مواجه شده است.نماینده‌های استان یزد در نامه خود به علی لاریجانی گفته‌اند “تصمیمات قضایی باید در راستای “تقویت وحدت و انسجام ملی و امنیت کشور و حیثیت داخلی و بین‌المللی نظام سیاسی و حقوقی باشد.”
این افراد از رئیس مجلس ایران خواسته‌اند “به منظور صیانت از قوانین و مقررات” اقدام کند.
اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس از آقای لاریجانی خواسته “براساس قانون اساسی” برای “جلوگیری از تضییع حقوق مشخص و قانونی ایرانیان پیروان ادیان الهی، دستورهای لازم را صادر کند.”

منتقدان حکم تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد می‌گویند چنین کاری “اشتباه” بوده و تبعات سیاسی داخلی و خارجی خواهد داشت.
شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور شهروندی اخیرن ابراز امیدواری کرده در حکم نهایی، تعلیق فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد منتفی شود.