شش شهروند بهایی از زندان گرگان و گنبد آزاد شدند

پنج شهروند بهایی محبوس در زندان امیرآباد گرگان از زندان آزاد شدند.

به گزارش پیام نیوز ، پونه ثنایی و فرحناز تبیانیان( ثنایی)، هنا عقیقیان،روفیا پاکزادان وبهنام حسنی پس از گذراندن بیش از یک سوم از دوران محکومیت با آزادی مشروط از زندان امیرآباد گرگان آزاد شدند و همچنین کاملیا بیدلی نیز از زندان گنبد آزاد شده است. بنابر این گزارش روز شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ در حالی شش شهروند بهایی از زندان آزاد شدند که عمده این افراد از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ بازداشت و یا پس از احضار به زندان امیرآباد گرگان منتقل شده بودند. بنابر این گزارش دوران محکومیت شش شهروند بهایی ساکن گرگان ۱ سال و ۹ ماه بود که به جهت تجمیع آرا این حکم به یک سال حبس پیشتر کاهش پیدا کرده بود. در هفته گذشته چهار شهروند بهایی دیگر به نام های نازی تحقیقی، هوشمند دهقان،مریم دهقان و سودابه مهدی نژاد پس از گذراندن بیش از یک سوم از دوران محکومیتشان تحت عنوان آزادی مشروط از زندان آزاد شدند.

همچنین طی هفته گذشته هنا کوشک باغی جهت گذراندن دوران محکومیت یک سال و ۹ ماه حبس به زندان گنبدکاووس منتقل شده است.

این شهروند بهایی به دلیل قانون تجمیع آرا یک سال از حکم محکومیت خود را باید طی کند. شش شهروند بهایی که روز شنبه ۲۲ مهر ماه سال جاری از زندان آزاد شده اند از جمله افراد بازداشت شده در استان گلستان می باشند که در دادگاه اول به ۱۹۳ سال زندان محکوم شدند ودر دادگاه تجدید نظر این احکام از یک سال وشش ماه تا یک سال و ۹ ماه محکومیت کاهش پیدا کرده است که اسامی کامل آنان به شرح زیر می باشد:

فرحناز تبیانیان، پونه ثنایی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پریسا شهیدی، مژده ظهوری، پریوش شجاعی، هنا عقیقیان در شهر گرگان، شهره صمیمی در شهر مینودشت، بیتا هدایتی، وثاق سنایی و هنا کوشکباغی در شهر گنبد کاووس به ۱ سال و ۹ ماه زندان؛ روفیا پاکزادان، سودابه مهدی نژاد، میترا نوری، شیوا روحانی، هوشمند دهقان، مریم دهقان، نازی تحقیقی از بهائیان شهر گرگان، کاملیا بیدلیان و نوید معلم در شهر مینودشت هر کدام به ۱ سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند. همچنین تینا موهبتی که پیشتر به یک سال و نه ماه زندان محکوم شده بود حکم وی باطل و به جریمه نقدی سه میلیون تومانی محکوم شده است.

لازم به ذکر است که حکم دادگاه تجدید نظر شهنام جذبانی از بهائیان مینودشت و شیدا قدوسی از بهائیان شهر گرگان که هر کدام به ۶سال زندان محکوم شده‌ اند که به دلیل قانون تجمیع آرا پنج سال از شش سال محکومیت را می بایست طی کنند.