رهایی ۵ محکوم به اعدام از مرگ به کوشش علمای اهل سنت

در پی سفر علمای اهل سنت کشور به جنوب سیستان و بلوچستان، یک خانواده روستای اهل بندر تَنگ پس از ٢١ سال از اجرای حکم اعدام  قاتل پدر چشم پوشی کردند و رضایت خود را اعلام داشتند. همچنین صلح و سازش دو طایفه کاشی و کاروانی ساکن روستای کاشی از توابع بخش مرکزی لیردُف استان هرمزگان باعث گذشت از اجرای حکم قصاص چهار نفر دیگر شد.

به گزارش هرانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مولوی گرگیج، ادر نشست صمیمی که پیش از ظهر روز گذشته با حضور علمای اهل سنت در منزل اولیای دم برگزار شد، نماینده خانواده طی سخنانی این عفو و بخشش را “رضایت الهی و وساطت علمای اهل سنت بالاخص حضور مولانا عبدالحمید، مولانا گرگیج و شیخ محمد صالح پردل” عنوان کرد و گفت : پیش از این بارها برای رضایت به نزد ما مراجعه کردند و حتی پیشنهاد یک میلیارد تومان در قبال عفو قاتل دادند که گفتم پدرم فروشی نیست اما به خاطر حضور علمای اهل سنت عفو و گذشت می کنیم. بر اساس این گزارش پس از این عفو و گذشت دو طایفه تاجوزهی و گرگیج از منطقه

بندر تَنگ در صحن جلسه امشب فارغ التحصیلی طلاب علوم دینی مدرسه فاروق اعظم سورو شهرستان کنارک پس از ٢١ سال نزاع و اختلاف با یکدیگر صلح و آشتی کردند.

همچنین صلح و سازش دو طایفه کاشی و کاروانی ساکن روستای کاشی از توابع بخش مرکزی لیردُف استان هرمزگان و گذشت از اجرای حکم قصاص چهار نفر از دیگر حواشی خوشایند شب گذشته مراسم دانش آموختگی طلاب علوم دینی فاروق اعظم سورو از توابع شهرستان کنارک بود.

مولانا عبدالحمید و مولانا گرگیج در سخنان خود ضمن اشاره به این حرکات شایسته و صلح آمیز بر ضرورت اتحاد و انسجام مسلمانان و عدم نزاع و اختلاف تاکید نهادند.