امام جمعه ورامین: پوشیدن کراوات و استفاده از صلیب که نشان مسیحیت است اشکال دارد

اظهارات ستیزه‌ جویانه‎ی امامان جمعه در شهرهای مختلف ایران بارها چراغ سبزی برای آتش به اختیارها شده تا به حقوق شهروندان تعرض کنند.

به گزارش محبت نیوز،  سید محسن محمودی، امام جمعه ورامین در خطبه‌های نماز این هفته (۱۴ مهر) گفته شباهت به کفار حرام است، ترویج فرهنگ غربی در پوشش و آرایش سرو صورت در شان یک مسلمان نیست و پوشیدن لباس‌هایی که طرح‌های نامناسب و مطالب نامناسب دارند با فرهنگ دینی اسلامی یک مسلمان سازگار نیست و به طور شرعی اشکال دارد. او همچنین تاکید کرده «پوشیدن کراوات و استفاده از صلیب که نشان مسیحیت است و نمادی از فرهنگ غربی است برای مسلمان اشکال دارد و با یک نگاه کلی هر نوع رفتار و پوشش که با هویت اسلامی یک مسلمان مطابق نباشد از نظر اسلام اشکال دارد».
محمودی همچنین تاکید کرده در مبارزه با بدحجابی تمامی دانشگاه‌ها مسئول هستند و در مبارزه با مفاسد در فضای مجازی همه مسئولیت دارند و اگرچه نیروی انتظامی وظیفه ذاتی داشته و باید با تمام قدرت و توان در چارچوب قانون به وظیفه خود عمل کند سایر دستگاه‌ها نیز مسئول هستند.
ناصر مکارم شیرازی و علی سیستانی در گذشته فتوا داده بودند که به گردن داشتن صلیب چه در حال نماز چه در غیر حال نماز حرام است.
در جمهوری اسلامی بارها نماد ادیان‎ دیگر از جمله ستاره داوود، صلیب و فروهر تخریب شده است. تخریب “میدان جهاد” مشهد که نمایی از صلیب داشت، تخریب صلیب‌های گورستان لهستانی‌ها اهواز، تخریب نمادهای صلیب کلیسای «مریم مقدس» در شهر سلماس و ده‌ها رویداد دیگر تنها بخشی از مسیحیت ستیزی سازمان یافته در جمهوری اسلامی است که توسط تندروها و افراط گرایان پیاده می‎شود و احکام شرعی و قانونی پشت آن است.
در بسیاری شهرهای ایران همین اظهار نظرهای امامان جماعت و مداحان و آخوندها چراغ سبزی برای بسیجی‌ها و ولایی‌های تندرو است که به شهروندان تعرض کنند و به نام امر به معروف و نهی از منکر به آنها آسیب بزنند. در بحث حجاب و مبارزه با بدحجابی نیز بارها امر به معروف و نهی منکر مسئله ساز شده و به درگیری انجامیده است.