وضعیت زوج “نوکیش مسیحی” بازداشتی در تهران همچنان نامشخص است

این زوج نوکیش مسیحی به دفتر پیگیری اطلاعات سپاه احضار شده بودند، اما پس از چند ساعت که توسط ماموران امنیتی مورد بازجویی قرار گرفتند، ماموران در همان مکان اقدام به بازداشت آنان نموده و احتمالن به زندان اوین منتقل شده‌اند.

به گزارش «محبت نیوز» وضعیت نوکیشان مسیحی “مهرداد هوشمند و سارا نعمتی”، که روز دوشنبه بیستم شهریور۱۳۹۶ برابر با (۱۱ سپتامبر۲۰۱۷) به دفتر پیگیری اطلاعات سپاه احضار و پس از بازجویی بازداشت شده بودند، همچنان نامشخص است. پیش از این ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران «هرانا»، نوشت که این زوج نوکیش مسیحی متهم هستند که در یک مراسم خاکسپاری در بهشت زهرای تهران «مطابق شعائر و آیین مسیحیت» عمل کرده‌اند.»
این دو تن روز یک‏شنبه ۱۹ شهریور ماه سال جاری در مراسم تدفین یکی از آشنایان خود اقدام به قرائت دعا بر اساس آموزه‎های مسیحی کردند. در طول مراسم افرادی ناشناس که پیش از این آقای هوشمند و خانم نعمتی را تحت نظر داشتند پس از پایان مراسم مدارک شناسایی مهرداد هوشمند را از او گرفته و ضبط کرده و به وی گفته بودند که باید جهت پاسخ به برخی مسائل به دفتر پیگیری اطلاعات مراجعه کند.
فردای آن روز مهرداد هوشمند بهمراه همسرش سارا نعمتی هر دو به محل مراجعه می‌کنند، اما پس از چند ساعت بازجویی در همان مکان، آنان را بازداشت و گفته شده احتمالن به بازداشتگاه زندان اوین منتقل شده‌اند.
در این مدت تنها خانم نعمتی اجازه داشته یک بار با خانواده خود تماس بگیرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است نیروهای اطلاعات خانم نعمتی را تهدید کردند که اتهام همسرش “مفسد فی‌الارض” است و به ایشان گفته شده که شما اگر طلاق بگیرید در واقع به خودت کمک کرده اید !».

از آنجا که این نوکیشان مسیحی در مراسم تدفینی شرکت کردند که متوفی مسیحی نبوده قابل پیش بینی است که این زوج نوکیش مسیحی از قبل شناسایی و تحت نظر بوده اند، که از زمان بازداشت این افراد تاکنون اطلاعات بیشتری در مورد علل دستگیری ، وضعیت سلامت و محل نگهداری آنان در دسترس نیست.

مقامات امنیتی جمهوری اسلامی از طریق اعمال کنترل شدید بر گروه های مسیحی در صددند تا از ترویج و گسترش مسیحیت در داخل کشور جلوگیری کنند. تعقیب، آزار، ارعاب، بازداشت، صدور احکام قضایی سنگین برای مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان ایران در نظام جمهوری اسلامی سالیان است که توسط ماموران رسمی و غیر رسمی حاکمیت در حال انجام می باشد و بارها موجب اعتراض نهادهای دینی و حقوق بشری جهان قرار گرفته است.