گزارشی از اعتصاب غذای 5 زندانی در کرج، ارومیه، تهران

انور خضری، خسرو بشارت و کامران شیخه در زندان ارومیه، حمزه درویش در زندان رجایی شهر کرج، سهیل عربی در زندان اوین  با طول مدت متفاوتی به اعتصاب غذای اعتراضی خود ادامه می دهند.

 

به گزارش هرانا ، پنج زندانی عقیدتی در زندانهای مختلف با دلایل مختلفی در اعتصاب غذا به سر می برند. انور خضری، خسرو بشارت و کامران شیخه سه زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه از روز ۲۹ شهریورماه در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم و نگهداری آنان در بند “روان درمانی” زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زده اند. این سه زندانی مدت چند روز را در سلول انفرادی به سر بردند با اینحال از روز گذشته مجددا به همان بند “روان درمانی” منتقل شدند و کماکان به اعتصاب خود ادامه می دهند.

این سه زندانی برای برگزاری دادگاه از زندان رجایی شهر کرج به زندان ارومیه منتقل شده اند.

در همین زندان حمزه درویش زندانی سنی مذهب که در ۱۶ شهریورماه با وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به مشکلات حقوقی و شرایطش به ۲۸ روز اعتصاب غذا پایان داده بود تنها پس از چهار روز با مشاهده خلف وعده مسئولین دست به اعتصاب غذا زد.

وی اکنون هفدهمین روز اعتصاب غذای خود را با ضعف جسمانی و افت فشار خون سپری می کند.

رسیدگی بهداری زندان به این زندانی در شکل ثبت فشار خون و وزن او خلاصه شده است. مسئولان زندان تاکنون هیچ واکنش یا گفتگویی با این زندانی برای بررسی مشکلاتش نداشته اند.

سهیل عربی، دیگر زندانی اعتصابی است که در سالن ۲ اندرزگاه ۷ زندان اوین از دوم شهریورماه، اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز کرده است و تا امروز به این اعتصاب ادامه داده است.

یک منبع مطلع از آخرین وضعیت این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا در این باره توضیح داد “وزن سهیل در زمان آغاز اعتصاب غذا ۸۴ کیلوگرم بود که بر اساس اخرین ثبت صورت گرفته در بهداری وزنش به ۶۷ کیلو گرم کاهش پیدا کرده و فشارش روی ۸ است.”
آقای عربی در اعتراض به آزار و اذیت خانواده خود توسط سپاه پاسداران و با خواست توقف این روند و تبرئه خود و همسرش دست به اعتصاب غذا زده است.