مولوی عبدالحمید: ممکن است در انتخابات آینده از اصولگرایان حمایت کنیم

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه سنی‌های زاهدان و از رهبران مسلمانان اهل سنت ایران گفته که اگر دولت حسن روحانی انتظارات برای رفع تبعیض علیه این اقلیت دینی را برآورده نکند٬ ممکن در انتخابات آینده از اصولگرایان حمایت کند.


مولوی عبدالحمید به روزنامه شهروند گفته است که در جریان سفر ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته به استان سیستان و بلوچستان٬ ملاقات‌هایی بین این دو انجام شده و اصولگرایان گفته‌اند “شما این چند دوره اصلاح‌طلبان را تجربه کردید و برای شما کاری نکردند. این بار اصولگرایان را تجربه کنید و ببینید آنها برای شما چه کاری انجام می‌دهد”.
مولوی عبدالحمید گفته که “اهل سنت به هیچ جریانی در کشور وابسته نیستند. اول فکر می‌کنیم چه کسانی به نفع کل کشور هستند و دوم این که چه کسی به منافع اهل سنت که دچار تبعیض و محرومیت هستند٬ نزدیک است”.
مولوی عبدالحمید گفته است که با “فرمان” اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره رفع تبعیض “دیگر هیچ عذری قابل قبول نیست”.
اشاره او به واکنش آیت‌الله خامنه‌ای است که هفته پیش به صورت عمومی منتشر شد.
رهبر ایران در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید گفته بود که “همه ارکان نظام جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی٬ روا ندارند”.
مولوی عبدالحمید همان زمان از مضمون این نامه استقبال کرد و گفت فرمان آیت‌الله خامنه‌ای” تکلیف شرعی و قانونی همه مسئولان لشکری و کشوری را تبیین و حجت را بر همه تمام کرد”.
او در مصاحبه با روزنامه شهروند که در شماره امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور منتشر شده، گفته است “اهل سنت درگذشته از اصلاح‌طلبان حمایت کردند به این امید که در جامعه تحول به وجود بیاید و اصلاح صورت گیرد… همه اذعان کردند که برگ برنده جناب روحانی در این دوره آرای اهل سنت بوده و اننظار می‌رود که اصلاح‌طلبان آستین بالا بزنند و انتظارات را برآورده کنند”.
او گفته است که حمایت اهل سنت از نامزدی حسن روحانی حتی بر آرای شیعیان استان سیستان و بلوچستان هم تاثیر گذاشت.
مولوی عبدالحمید گفته “انتظار بود اهل سنت در کابینه حسن روحانی حضور پیدا کنند که صورت نگرفت ولی امید است که در معاونان وزرا٬ استانداران و سفرا اهل سنت به کار گرفته شوند”.
او از حضور یک سفیر اهل سنت در دولت اول آقای روحانی استقبال کرده اما آن را کافی ندانسته است.
مولوی عبدالحمید گفته که اگر تبعیض را برطرف کنیم “فقر فرهنگی و فقر مالی هم از بین خواهد رفت”.