محل کسب یک شهروند بهایی پس از ۹ ماه فک پلمب شد

محل کسب علی زمانی شهروند بهایی ساکن بیرجند پس از ۹ ماه و سه روز توسط مامورین اداره اماکن عمومی فک پلمب شد.


به گزارش خبرگزاری پیام نیوز ((بهائی نیوز سابق ))، ماموران اداره اماکن عمومی روز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ محل کسب علی زمانی دارای واحد صنفی تاسیسات به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی و بسته بودن درب محل کسب در ایام تعطیلی دیانت بهایی پلمب کردند که طی هفته اخیر در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ پس از گذشت بیش از ۹ ماه این محل کسب فک پلمب شد. به گفته یک منبع مطلع پیش از پلمب محل کسب، اداره اماکن پروانه کسب این شهروند بهایی را باطل کرده بود. در هفته گذشته محل کسب ۱۴ شهروند بهایی دیگر در اهواز که محل کسب آنان به مدت ۲ ماه پلمب شده بود، فک پلمب شد.
طی سالهای اخیر محل کسب تعداد زیادی از شهروندان بهایی از جمله در همدان، رفسنجان، کرمان، مازندران، ارومیه، بندرعباس، اصفهان، کاشان و چندین شهر دیگر به دلیل باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمب از سوی اداره اماکن عمومی روبرو شده اند.
بنابر آمار به دست آمده طی یک سال اخیر بیش از ۳۵۰ محل کسب بهایی پلمب شده است. تعدادی از پلمب ها به دستور اداره اماکن فک پلمب شده اما تعدادی زیادی از جمله در استان مازندران و ارومیه همچنان پلمب مانده است.
پیشتر دلیل پلمب محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با دیانت بهایی اعلام شده بود . همواره در سالهای گذشته شاهد پلمب محل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران بوده ایم. لازم به یادآوری است، طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.